گروه حوادث: مرد شیاد بعد از به دست آوردن یک شناسنامه، خودش را صاحب شناسنامه جا زد و با گرفتن دسته چک از بانک، شروع به فروش چک‌های بلامحل کرد.

متهم

13 اردیبهشت ماه سال‌جاری مردی به کلانتری 126 تهرانپارس رفت و به ماموران گفت: چند وقت پیش شناسنامه‌ام گم شد و چون فکر می‌کردم در داخل خانه گم شده، دیگر پیگیر موضوع نشدم تا اینکه تصمیم گرفتم یک حساب جاری افتتاح کنم و دسته‌چک بگیرم. وی ادامه داد: وقتی به بانک رفتم، ناباورانه متوجه شدم که شخصی با نام من از بانکی در تهرانپارس دسته چک گرفته و در حدود 100میلیون تومان چک بلامحل صادر کرده است.

با شکایت این مرد تیمی از ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت با دستور قاضی نجفی، دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه4 تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد‌.کارآگاهان در تحقیقات خود دریافتند که در 17 آذرماه سال گذشته شخصی‌ با استفاده از شناسنامه شاکی، یک شرکت صادرات و واردات به ثبت رسانده و از این طریق اقدام به گرفتن دسته‌چک در یکی از بانک‌ها کرده است. کارآگاهان در مرحله بعدی متوجه شدند فرد کلاهبردار پس از دریافت دسته چک، شروع به فروختن چک‌ها به مشتریانش کرده و آنها نیز با این چک‌ها دست به خریدهای میلیونی در بازار زده‌اند. با این اطلاعات، تحقیقات برای دستگیری مرد شیاد ادامه یافت و مدتی بعد پلیس توانست یکی از کسانی را که با استفاده از چک‌های بلامحل قصد خرید 20میلیون تومانی از فروشندگان مواد غذایی را داشت، دستگیر کند.

این مرد در بازجویی‌ها گفت که این چک 20میلیون تومانی را به مبلغ 200هزار تومان از شخصی در میدان فردوسی خریده است و با اطلاعاتی که این مرد در اختیار پلیس قرار داد، ماموران توانستند به عکسی از فروشنده چک بلامحل دست پیدا کنند.
سرهنگ مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به فراری بودن این مرد، قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند، می‌توانند اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 21866349 در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار دهند.

کد خبر 153943
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز