همشهری آنلاین: معاون اجتماعی پلیس فتا با توجه به شروع ثبت‌نام اینترنتی آزمون سراسری گفت: ثبت‌نام اینترنتی آزمون سراسری فرصتی برای کلاهبرداری اینترنتی است.

کنکور

سرهنگ محسن میربهرسی با اشاره به شروع ثبت‌نام آ‌زمون سراسری سال 91 ضمن هشدار به داوطلبانی که قصد دارند از طریق خرید اینترنتی اقدام به ثبت‌نام کنند به این افراد توصیه کرد در هنگام ورود به صفحه پرداخت بانکی به نکات امنیتی توجه کنند.‌

وی در تشریح نکات ایمنی به داوطلبان توصیه کرد حتی‌الامکان از مکان‌های عمومی برای پرداخت اینترنتی استفاده نکنند و افزود: در صورت مراجعه داوطلبان به کافی‌نت برای ثبت‌نام‌،‌ توجه داشته باشید که ممکن است سارقان با ضبط صدای شما یا همچنین استفاده از نرم‌افزارهای کلیدخوان اطلاعات شما را سرقت کنند، ‌ازاین رو هیچ‌گاه در تماس تلفنی یا هنگام صحبت با دوستانتان شماره حساب و رمز خود را به زبان نیاورید.

میربهرسی گفت: داوطلبان باید دقت داشته باشند که در هنگام ورود به صفحه پرداخت بانکی، ‌آدرس صفحه پرداخت صحیح باشد.

وی در توضیح با بیان اینکه درگاه‌های پرداخت بانکی آنلاین از پروتکل Https:\\ استفاده می‌کنند گفت: نشانه آن وجود شکل قفل امنیتی بر روی مرورگر است که با کلیک بر روی آن می‌توانید گواهینامه امنیتی درگاه پرداخت را مشاهده کنید.

معاون اجتماعی پلیس فتا به دواطلبان توصیه کرد که در هنگام پرداخت‌های اینترنتی حتما از کیبوردهای مجازی تعبیه شده در صفحات پرداخت (درگاه بانک‌ها) استفاده کنید.

وی افزود: کاربران از دادن شماره حساب و رمز بانکی خود به دیگران جدا خودداری کرده و در صورت لزوم، به جای کمک خواستن از افرد غریبه حاضر در مکان کافی نت‌ ‌از بستگان درجه یک خود کمک بگیرند و در صورت مشکوک شدن پس از پرداخت الکترونیکی، حتما به تغییر رمز کارت عابربانک خود اقدام کنند.

کد خبر 153261
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز