همشهری آنلاین: معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون سراسری سال 91 از 16 آذر گفت: داوطلبان از فردا 16 آذرماه می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون سراسری سال 91 ثبت نام کنند.

سیدجلال طباطبایی افزود: یک میلیون و 450 هزار کارت اعتباری به همراه یک میلیون و 200 هزار دفترچه راهنمای ثبت نام و 900 هزار کارت علاقمندی به باجه‌های پست ارسال شده است.

طباطبایی افزود: امکان خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت نام در آزمون و دریافت دفترچه راهنمای آزمون سراسری 91 نیز وجود دارد و داوطلبان می‌توانند با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، کارت اعتباری ثبت نام در آزمون سراسری را به وسیله کارت‌های بانک عضو شبکه شتاب خریداری کنند.

وی اضافه کرد: هر داوطلب پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام در آزمون سراسری سال 91 یک شماره پرونده و رمز دریافت می‌کند که پس از آغاز مهلت ثبت نام می‌تواند به وسیله آن وارد سایت شده و نسبت به ثبت نام اقدام کند.

طباطبایی گفت: ثبت نام در آزمون سراسری سال 91 از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 16 آذر آغاز می شود و تا 25 آذرماه 90 ادامه دارد.

وی گفت: داوطلبانی که تا زمان ثبت نام، اطلاعات سوابق تحصیلی خود را دریافت نکنند می‌توانند در روزهای 30 بهمن تا 3 اسفند ماه سال 90 در آزمون ثبت نام کنند.

معاون اجرایی سازمان سنجش یادآور شد: دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند، حق ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 91 را ندارند و در صورت شرکت در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

وی گفت: داوطلبان در هر مرحله از خرید فقط می‌توانند یک نوع کارت را انتخاب و خریداری کنند و هزینه کارت اصلی ثبت نام 85 هزار ریال معادل 8 هزار و 500 تومان است و برای اعلام علاقمندی به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی‌ها نیز افراد باید مبلغ 45 هزار ریال معادل 4 هزار و 500 تومان را پرداخت کنند.

طباطبایی به مهر گفت: آزمون سراسری سال 91 در روزهای 8، 9 و 10 تیرماه 91 برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه به صورت اینترنتی در روزهای 4 تا 7 تیرماه منتشر می‌شود.

 

کد خبر 153061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز