گروه حوادث: مجرم برای گرفتن شناسنامه و ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش‌ به خانه بستگان این دختر حمله کرد اما این حمله جنایتی را رقم زد که راز آن بعد از 6ماه تحقیقات پلیسی فاش شد.

متهم

 نیمه شب30خرداد ماه سال‌جاری ماموران کلانتری 147 گلبرگ در جریان درگیری مرگباری در آپارتمانی در این منطقه قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. شواهد حکایت از این داشت که 5مرد به آپارتمان مورد نظر حمله کرده و با تهدید قمه و شمشیر، قصد گرفتن شناسنامه یک دختر را داشته‌اند که در جریان درگیری آنها با ساکنان خانه، یکی از مهاجمان هدف اصابت ضربه چاقو قرار گرفته و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخته است.

با گزارش ماجرا به قاضی شهریاری، بازپرس ویژه قتل تهران، تیمی از کارآگاهان اداره دهم آگاهی راهی محل حادثه شده و تحقیقات شروع شد. ماموران در نخستین اقدام به بازجویی از ساکنان آپارتمانی پرداختند که درگیری در آنجا رخ داده بود. یکی از آنها در تشریح ماجرا گفت: مهاجم اصلی، جوان سابقه‌داری به اسم بهروز است. او از چند ماه پیش با دختر یکی از اقوام ما به نام پرستو آشنا شده و قصد ازدواج با او را داشت.

پرستو هم به این ازدواج اصرار داشت اما مادر پرستو که از سوابق بهروز خبر داشت، مخالف این ازدواج بود. او که می‌ترسید دخترش مخفیانه با بهروز ازدواج کند، شناسنامه او را به خانه ما آورد تا دست پرستو به شناسنامه نرسد، ما هم قبول کردیم که از شناسنامه نگهداری کنیم تا اینکه حدود ظهر، بهروز با یکی از دوستانش به اینجا آمد. او قصد داشت به زور شناسنامه پرستو را بگیرد اما ما مخالفت کردیم و بهروز بعد از جاگذاشتن اسپری اشک‌آور، خانه ما را ترک کرد. چند ساعت بعد او دوباره به اینجا آمد و این بار 4نفر از دوستانش همراه او بودند. بهروز و دوستانش می‌خواستند هر طورشده شناسنامه پرستو را بگیرند، برای همین شروع به داد و فریاد کردند و درگیری آغاز شد. ما هم برای فراری دادن آنها، اسپری اشک‌آوری را که بهروز در خانه، جا گذاشته بود، در فضا پاشیدیم و لحظاتی بعد متوجه شدیم یکی از دوستان بهروز چاقو خورده است.

با این اطلاعات، دستور بازداشت بهروز صادر شد و ماموران، 15تیرماه، مخفیگاه وی را شناسایی و او را دستگیر کردند. مرد جوان در بازجویی‌ها منکر قتل شد و گفت: آن روز، من می‌خواستم هرطورشده شناسنامه دختر مورد علاقه‌ام را از بستگانش بگیرم. برای همین 2بار به خانه آنها حمله کردیم اما بار دوم، وقتی یکی از ساکنان خانه اسپری اشک آور در هوا پاشید، دیدمان کم شد و یک دفعه دیدم که یکی از دوستانم از ناحیه پا مجروح شده است، به همین خاطر فورا خانه را ترک کردیم و او را به بیمارستان رساندیم اما وی به‌خاطر شدت خونریزی جان باخت. بعد از اعترافات بهروز، همدستان او نیز دستگیر شدند اما تمامی طرفین درگیری مدعی بودند که نمی‌دانند عامل ضربه مرگبار چه کسی بوده است.

سرانجام پس از 6 ماه تحقیقات، ماموران پی بردند پسر جوانی که یکی از ساکنان خانه مورد نظر بود، عامل جنایت بوده است. او وقتی دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: وقتی بهروز به همراه دوستانش به خانه ما حمله کرد، ما اسپری اشک آور پاشیدیم تا آنها را فراری دهیم. وی ادامه داد: از آنجا که من نزدیک آشپزخانه بود، چاقویی برداشتم و آن را به طرف مهاجمان پرتاب کردم اما اصلا فکر نمی‌کردم که چاقو به کسی بخورد و باعث مرگ او شود. سرهنگ حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: بازپرس پرونده برای تمامی متهمان قرار قانونی صادر کرده و تحقیقات تکمیلی درخصوص پرونده ادامه دارد.

کد خبر 153942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز