گروه حوادث: مرد شیشه‌ای در اقدامی هولناک همسرش را با ضربات قمه مجروح کرد و بعد از آن به خانه پدرش رفت و او را به قتل رساند.

متهم

این مرد در آخرین جنایت به پسر 4 ساله‌اش حمله کرد و درحالی‌که قصد کشتن او را داشت، با نقشه حساب‌شده 2 نفر از جوان‌های محل، ناکام ماند. ساعت 8 صبح دوشنبه، ساکنان ساختمانی در جنوب غرب تهران صدای درگیری زن و شوهری را از طبقه اول این ساختمان شنیدند و پس از دقایقی دیدند که مرد خانواده به نام فریدون به سرعت خانه‌اش را ترک کرد.
از آنجا که از خانه این مرد صدای ناله یک زن می‌آمد، همسایه‌ها خودشان را به آنجا رساندند و متوجه شدند زن 35 ساله او با ضربات چاقو و قمه مجروح شده است.

زن جوان درحالی‌که از ناحیه پا به‌شدت خونریزی داشت گفت که همسرش با قمه به او ضربه زده و از خانه فرار کرده است. همسایه‌ها هم با اورژانس و پلیس تماس گرفتند و این زن به بیمارستان انتقال یافت. دقایقی بعد، با حضور ماموران کلانتری 111 هفت چنار در محل، تحقیقات آغاز شد. از آنجا که مرد خانواده متواری شده بود، ماموران به تعقیب او پرداختند و همسایه‌ها نیز پسر 4 ساله و دختر 6 ماهه این مرد را به خانه پدرش که در آن نزدیکی بود، بردند.

دومین حمله

چند ساعت از درگیری خونین زن و شوهر جوان گذشته و هنوز ردی از مرد فراری به دست نیامده بود. حدود ساعت 3 بعد از ظهر، همسایه‌ها متوجه شدند که این مرد درحالی‌که پسر 4 ساله‌اش را در آغوش گرفته بود، به خانه برگشته است. آنها قصد داشتند ماجرا را به پلیس اطلاع دهند اما در همان هنگام تراژدی تلخی رخ داد.

همسایه‌ها صدای جیغ و فریاد پسر4 ساله را شنیدند و با عجله از خانه‌هایشان خارج شدند. 2 نفر از جوان‌های همسایه بلافاصله خود را به پشت در خانه فریدون رساندند و متوجه شدند که مرد شیشه‌ای با ضربات چاقو پسرش را مجروح کرده و قصد کشتن وی را دارد. آنها برای نجات کودک، در خانه را شکستند و با حمله به فریدون، پسر بچه 4 ساله او را نجات دادند. این کودک 4 ساله که هدف اصابت 14 ضربه چاقو قرار گرفته بود، توسط همسایه‌ها به بیمارستان منتقل و در بخش آی‌سی‌یو بستری شد.

این در حالی بود که فریدون وقتی خود را در محاصره همسایه‌ها دید، شروع به‌خودزنی کرد و لحظاتی بعد با حضور پلیس در محل، دستگیر شد. با دستگیری مرد شیشه‌ای، همسایه‌ها اظهار داشتند که وی یک دختر 6 ماهه نیز دارد که او را به پدر بزرگش سپرده بودند. به همین خاطر ماموران راهی خانه پدر فریدون شدند تا مطمئن شوند که او آسیبی به دخترش نرسانده است. آنها وقتی وارد خانه پیرمرد شدند با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدند. جسد غرق خون پیرمرد روی زمین افتاده بود و تحقیقات نشان می‌داد که او با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

در کنار جسد پیرمرد 75 ساله، نوزاد6 ماهه که در خواب بود و هیچ آسیبی ندیده بود، پیدا شد. شواهد حکایت از این داشت که مرد شیشه‌ای بعد از مجروح کردن همسرش، به خانه پدرش رفته و او را به قتل رسانده و پس از آن پسرش را با خود به خانه‌اش برده و قصد کشتن او را داشته که همسایه‌ها وی را ناکام گذاشته‌اند. با مشخص شدن این موضوع، ماجرا به قاضی شهریاری، کشیک جنایی پایتخت گزارش و مرد شیشه‌ای به اداره آگاهی تهران منتقل شد.

توهم خطرناک شیشه

این مرد 41 ساله که سال‌ها اعتیاد دارد و از چندی قبل مخدر شیشه مصرف می‌کند، در بازجویی‌ها به قتل پدرش اعتراف کرد و گفت: چند روزی بود که صدایی می‌شنیدم که می‌گفت باید پدرم را بکشم. بعضی شب‌ها هم شیطان از من می‌خواست شب‌ها در راهرو بخوابم و تمرکز کنم و این صدا هیچ‌وقت دست از سرم برنمی‌داشت.

وی ادامه داد: روز حادثه با همسرم درگیر شدم و با قمه به سمت او حمله کردم. می‌خواستم او را به قتل برسانم. برای همین با قمه به پاهایش ضربه زدم و از خانه بیرون رفتم. بعد از چند ساعت به خانه پدرم رفتم. بچه‌هایم در آنجا بودند. دوباره آن صدا در گوشم پیچید و به همین دلیل پدرم را با چاقو کشتم و پسرم را با خودم به خانه بردم. در بین راه با خاله‌ام تماس گرفتم و به او گفتم که پدرم را کشتم، به همسرم حمله کردم و حالا هم می‌خواهم پسرم را بکشم.

از او خواستم به من پول بدهد اما او حرف‌هایم را باور نکرد. گوشی را قطع کردم و به خانه برگشتم تا پسرم را هم بکشم که بعد از مجروح کردن او 2 پسر همسایه وارد خانه شدند و پسرم را نجات دادند.پس از اعترافات هولناک این مرد، وی با صدور قرار قانونی روانه بازداشتگاه شد. بازپرس شهریاری درباره این پرونده به همشهری گفت: همسر متهم از ناحیه پا به‌شدت آسیب دیده و در بیمارستان بستری است.

پسر 4ساله وی نیز تحت درمان است. وی ادامه داد: متهم به خاطر مصرف شیشه دچار توهمات خطرناکی شده و همسایه‌ها بارها شاهد رفتارهای عجیب وی بوده‌اند. او نزد همه می‌گفته که با شیطان رابطه دارد و از او دستور می‌گیرد. این مرد به خاطر مصرف شیشه دچار سوء ظن شده و همیشه با همسرش درگیر بود.وی گفت: این مرد بعد از قتل پدرش، با خاله‌اش تماس گرفته و موضوع را به او گفته است. خاله وی نیز با برادر متهم تماس گرفته اما چون همه تصور می‌کردند که متهم دچار توهم شده، حرف‌هایش را جدی نگرفته بودند. بازپرس شهریاری افزود: هم‌اکنون برای متهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

گفت‌وگو با ناجیان پسر 4 ساله

شهرام و محمد 2 جوانی هستند که جانشان را به خطر انداختند تا پسربچه 4 ساله را از دست پدر شیشه‌ای، نجات دهند. شهرام درباره نقشه‌ای که او و دوستش برای نجات پسربچه4 ساله از دست مرد چاقو به دست طرح کردند، گفت: قاتل به همراه خانواده‌اش در طبقه اول ساختمان زندگی می‌کرد و من به همراه پدر و مادرم در طبقه دوم. همیشه شاهد درگیری این مرد و همسرش بودیم. فریدون معتاد است و رفتارهای عجیبی داشت. روز حادثه متوجه شدیم که همسرش را مجروح کرده و مادرم با اورژانس تماس گرفت و با کمک همسایه‌ها او را به بیمارستان انتقال دادند. بعد از ظهر بود که دیدم، این مرد در حالی که عصبانی به‌نظر می‌رسید، به همراه کودک 4 ساله‌اش به خانه برگشت. بعد از چند دقیقه صدای فریاد کودک را شنیدم. از پنجره صحنه تکان دهنده‌ای را دیدم که باورکردنش برایم سخت بود.

مرد دیوانه وار با چاقو به پسرش ضربه می‌زد. خیلی ترسیده بودم اما با خودم گفتم هر طور شده باید او را نجات دهم. همان لحظه موضوع را به دوستم محمد گفتم و با هم نقشه کشیدیم تا پسر بی‌گناه را نجات دهیم.وی ادامه داد: محمد قبول کرد و با شکستن شیشه‌های پنجره توجه مرد چاقو به دست را جلب کرد. همان لحظه من به سرعت وارد خانه شدم و کودک را نجات دادم. متهم 2 چاقو همراهش بود و خطر جان هر دوی ما را تهدید می‌کرد اما نجاتپسر بچه که خون زیادی از بدنش می‌رفت خیلی مهم‌تر بود. پس از نجات او را به بیمارستان انتقال دادیم و همسایه‌ها با پلیس تماس گرفتند.

کد خبر 153756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز