یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: راز جنایت در ساختمان رها شده در پایتخت پس از 15 ماه فاش شد.

متهم

 بررسی‌ها نشان می‌دهد که 10 مرد به خاطر تصاحب این ساختمان با هم درگیر شده‌بودند و در این درگیری یکی از آنها به قتل رسیده بود. شامگاه 19 شهریور ماه سال گذشته ماموران پلیس پایتخت در جریان درگیری خونینی در یک ساختمان رها شده در منطقه نواب قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که در جریان این درگیری، فردی به اسم فرهاد به‌علت اصابت چاقو و سقوط از پشت بام مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافته است. با گذشت 2 روز از این ماجرا، وقتی از بیمارستان خبر رسید که فرهاد به‌رغم تلاش پزشکان جان خود را از دست داده است، پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و به دستور قاضی شهریاری، بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی، تحقیقات برای افشای حقایق آغاز شد.

شواهد حکایت از این داشت که صاحب اصلی این ساختمان 5طبقه سال‌ها پیش به کشور آمریکا رفته و در آنجا فوت شده است. به همین خاطر افراد غریبه بیشتر وقت‌ها به این ساختمان رها شده می‌رفتند و آنجا را پاتوقی برای مصرف مواد و مشروبات الکلی کرده بودند. ماموران متوجه شدند که مقتول نیز گاهی اوقات همراه دوستانش به این ساختمان می‌رفته که شب حادثه در جریان حمله چند شرور به ساختمان، به‌شدت مجروح شده و در بیمارستان جان باخته است. با این اطلاعات، ماموران یکی از افرادی را که شب حادثه همراه مقتول دیده شده بود، شناسایی کردند. این مرد در 30 آبان ماه سال گذشته بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت: معمولا با دوستانم به خانه رهاشده می‌رفتیم و در آنجا شیشه می‌کشیدیم.

آن شب، مقتول نیز همراه من به آنجا آمده بود. من و دوستانم سرگرم مصرف مواد بودیم که ناگهان چند مرد شرور که مسلح به چاقو و قمه بودند، به خانه حمله کردند. آنها قصد داشتند ما را از خانه بیرون کنند و پاتوق ما را تصاحب کنند. مردان شرور ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند و هر کدام از ما به سمتی فرار کردیم و بعدا متوجه شدیم که در جریان این درگیری‌، فرهاد به قتل رسیده است. پس از اظهارات این مرد تحقیقات برای بازداشت مردان شرور آغاز شد و ماموران با اطلاعات به دست آمده توانستند تعدادی از آنها را دستگیر کنند.

بازجویی از این افراد نشان می‌داد که عامل جنایت جوان 24‌ساله‌ای به اسم خشایار است که پس از درگیری خونین، ناپدید شده است. تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه داشت تا اینکه خبر رسید وی به اتهام یک نزاع دیگر دستگیر شده است.
این مرد جوان به اداره آگاهی انتقال یافت و سرانجام در 26 آذر ماه سال‌جاری پرده از راز جنایت برداشت.

وی صبح دیروز در شعبه اول بازپرسی در دادسرای جنایی تهران به قتل مرد جوان اعتراف کرد و گفت: آن شب به همراه دوستم به خانه رها شده رفته بودیم. چون آنجا پاتوق ما بود و در آنجا مشروبات الکلی مصرف می‌کردیم، آن شب وقتی افراد دیگری را در آنجا دیدیم، با آنها درگیر شدیم و مقتول به طرفم آجر پرتاب کرد و باعث شد که حسابی عصبانی شوم. برای همین به‌دنبال او رفتم و علاوه بر زدن یک ضربه چاقو به وی، این مرد را از پشت بام به پایین پرت کردم ولی فکر نمی‌کردم که بمیرد.

به گفته بازپرس شهریاری، 10مرد شرور و معتاد در این پرونده بازداشت شده‌اند. در همین حال سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران نیز گفت: متهم و همدستانش با قرار قانونی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفته‌اند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 154190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز