جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران، در مراسم گشایش مرحله اول طرح سامان دهی قبور شهداء بهشت زهرا که در قطعه 44 شهدای گمنام صورت گرفته است با حضور در جمع خانواده شهدا گفت: ما مکلفیم مزار شهیدان این مجموعه را به عنوان مجموعه ای که متعلق به تمامی نسل‌های آینده است به بهترین شکل سامان دهی کنیم.

وی اضافه کرد: بدون شک مجموعه بهشت زهرا قطب اصلی و بزرگترین قدرت فرهنگی کشور محسوب می‌شود چرا که ما جایی را پیدا نخواهیم کرد که در آن بیش از 30 هزار شهید در یک مکان مقدس دفن شده باشند.

قالیباف اظهار داشت: در همین راستا با همکاری بنیاد شهید فاز اول این طرح شامل سامان دهی قطعه 44 شهداء گمنام را آغاز کرده و امروز شاهد بهره برداری آن هستیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امیدواریم طرح سامان دهی قبور شهدا به گونه ای در خور شان این عزیزان و نظام جمهوری اسلامی اجرا شود گفت: بنده به تک‌تک شما خانواده شهداء قول می دهم که سامان دهی قطعات شهدا کاملا مطابق با نظر شما اجرا شده و در این راه حتی اگر نیاز باشد نظر تک‌تک خانواده شهدا را درباره چگونگی سامان دهی مزار عزیزانشان جویا می شویم.

شهردار تهران تصریح کرد: امیدواریم با تکمیل این طرح به جائی برسیم که همان گونه که به شهداء افتخار می کنیم به محل دفن آنان که نقطه نشانه و تعیین کننده مسیر در زندگی نسل‌های آینده است افتخار کنیم.

همچنین در ادامه این مراسم میر شکرایی قائم مقام سازمان بهشت زهرا در خصوص فاز اول طرح سامان دهی قبور شهدای بهشت زهرا گفت: قطعه 44 بهشت زهرا دارای 6 هزار و 772 متر مربع مساحت و یکی از 32 قطعه پیش بینی شده طرح نهایی است که 10 درصد از کل طرح را شامل می شود. این قطعه در شرقی ترین نقطه گلزار شهداء واقع شده و هزار و 750 مزار شهید گمنام و 500 شهید با نام را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح 8 ماه به طول انجامید گفت: در این طرح ملی و پرشکوه زمینه‌های فرهنگی و خدماتی و دسترسی‌های مناسب، مبلمان شهری، مکان‌های استراحت، آب نما و سایر امکانات طراحی شده است. به گفته میر شکرایی، فضاهای جدید به گونه ای طراحی شده که جانبازان نیز به راحتی بتوانند در تمامی فضاهای قطعه تردد کنند.

کد خبر 15389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز