گروه شهری: پایتخت ایران در میان 126شهر دیگر موفق به دریافت لوح تقدیر از دهمین کنگره جهانی متروپلیس شده است.

دریافت این جایزه در طول روزهای گذشته موجب تحسین کارشناسان و مسئولان مختلف کشور شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام تقدیر رسمی مجلس شورای اسلامی از شهرداری تهران در روزهای آینده، از عملکرد خوب این نهاد قدردانی کردند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصمیم این کمیسیون برای تقدیر رسمی از شهرداری تهران خبر داد و گفت: اقدامات شهرداری تهران در تمام حوزه‌ها و دریافت جایزه‌ای دیگر در سطح بین‌المللی ضرورتی ایجاد کرد تا کمیسیون عمران به‌طور رسمی از عملکرد این نهاد تقدیر کند.

علی اکبر آقایی ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: شهرداری تهران در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، حمل‌ونقل و ترافیک، شهری و... خدمات بسیار خوبی را ارائه کرده و شهروندان تهرانی از این خدمات بسیار راضی هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران گزارشی از شرکت مترو و شهرداری درخصوص اعتبارات، یارانه‌ها، تسهیلات ارزی و تعهدات دولت گرفته بود که این گزارش را در دستور کار کمیسیون قرار خواهیم داد تا در اسرع وقت به این مسائل رسیدگی شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به تلاشی که شهرداری تهران برای پیشرفت و رشد خدمات در شهر تهران دارد، ما نیز باید کمک کنیم و این موقعیت ویژه را قدر بدانیم. زیرا تهران پایتخت کشور است و توجه به این کلانشهر همچون توجه به کل کشور است.

این جایزه حق شهرداری بود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توسعه فضاهای تفریحی در سطح شهر یکی از اقدامات مثبت شهرداری تهران بوده که شادابی را به شهر بازگردانده است. ارسلان فتحی‏پور با تأکید بر اینکه جایزه برتر متروپلیس حق شهرداری تهران بوده است، گفت: اقداماتی‏که شهرداری تهران انجام داده نقش بسیار مهمی در وضعیت معیشتی و اقتصادی شهروندان ایفا می‌کند چرا که درصورت محدودیت و یا نبود فضاهای تفریحی، مردم یا ناچارند فاصله زیادی را تا یکی از تفرجگاه‌ها طی کنند که باعث هدر رفتن سوخت و سرمایه‌های ملی می‌شود و یا اینکه ناچارند قید تفریح را بزنند که این اتفاقی ناخوشایندتر است. وی با تأکید بر اینکه خدمات شهرداری تهران مورد رضایت و اقبال مردم قرار گرفته، یادآور شد: خدمات شهرداری موجب تسهیل در روند زندگی مردم شهر تهران شده است.

عنوانی غرورآفرین

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی قرار گرفتن تهران در میان 10 شهر برتر حوزه خدمات شهری دنیا را برای تمام ایرانیان غرور‏آفرین خواند و گفت: با خدمات و امکانات مناسبی که شهرداری تهران در اختیار شهروندان قرار داده، کسب این عنوان تعجب‏آور نیست. به گزارش شهرنوشت مهدی مهدی‏زاده افزود: با توجه به امکاناتی که شهرداری تهران در تمام حوزه‌ها برای شهروندان فراهم کرده، باید هم چنین عنوانی به‌دست می‏آورد و این انتخاب را حق شهرداری تهران می‏دانم. وی در ادامه اظهار داشت: من به‌عنوان نماینده مردم در مجلس از کسب این عنوان احساس غرور می‏کنم و خوشحالم که در این شهر بزرگ با خدمات شهروندی مناسب زندگی می‏کنم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به شهرداری تهران، اظهار داشت: اقدامات شهرداری تهران در زمینه‌های مختلف و به‌ویژه حمل‌ونقل عمومی بسیار قابل تحسین بوده است. علی‏اکبر اولیا همچنین با تأکید بر اینکه حمل‌ونقل عمومی در کلانشهرها بسیار مهم است، اظهار داشت: از آنجایی که مردم در شهرهای بزرگ، بیشتر وقت خود را برای رسیدن به مقصدشان صرف می‏کنند، حمل‌ونقل عمومی در کلانشهرها بسیار حائز اهمیت است و خوشحالیم که این مشکل به همت شهرداری تا حد زیادی در تهران مرتفع شده است.

نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ترافیک در کلانشهرها مشکل بزرگی است که معمولا ساکنین تمامی شهرهای بزرگ با آن دست و پنجه نرم می‏کنند و اینگونه زمان زیادی را از دست می‏دهند، گفت: از این‌رو موفقیت در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل عمومی افتخار بزرگی است که نصیب شهرداری تهران شده است.

حمل‌ونقل عمومی قدرتمند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات خوب چند سال اخیر مدیریت شهری تهران در زمینه سرعت بخشیدن به ارتقای سلامت شهروندان و توسعه حمل‌ونقل عمومی چه به لحاظ کیفی و چه کمی نشاط و شادی را برای پایتخت‌نشینان به ارمغان آورده است. انوشیروان محسنی بندپی افزود: این اقدامات ثمربخش از ویژگی‌هایی برخوردار بود که از چشم تیزبین کارشناسان بین‌المللی دور نماند و باعث شد که از پایتخت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از برترین شهرهای جهان در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تقدیر شود.

محسنی بندپی عملکرد شهرداری تهران در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی را قابل‌قبول و گسترده ارزیابی کرد و یادآور شد: دولت در زمینه حمل‌ونقل از شهرداری حمایت نکرده است در حالی که اگر این اتفاق می‌افتاد تهران جایگاه بهتری کسب می‌کرد. وی تأکید کرد که دولت باید به تعهدات خود که مجلس برایش موظف کرده عمل کند تا مدیریت شهری بتواند تسهیلات بیشتری به شهروندان دهد.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از دریافت یک جایزه دیگر بین‏ المللی از سوی شهرداری تهران گفت: شهرداری تاکنون خدمات ارزنده‏ای را به مردم تهران عرضه کرده و در این راستا همت مضاعف به خرج داده است.علی‏اصغر یوسف‏نژاد افزود: شرایط امروز جنوب شهر تهران، نمادی از همت مدیرانی است که حرکت در مسیر عدالت را در اعمال و کردار خود نشان داده و بر همین اساس است که امروز در موارد زیادی، مناطق جنوبی از طرح‏هایی برخوردارند که به‌مراتب برجسته ‏تر و شاخص‏تر از نواحی برخوردار شهر بوده و اثرات مثبت همین طرح‏ها، چهره این مناطق را دگرگون کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در انجام خدمات شهری همت زیادی به خرج داده، تصریح کرد: تداوم چنین حرکت‏هایی در شهر تهران و دیگر شهرها و همچنین حمایت از مدیریت شهری پایتخت برای تسریع در توسعه شهر تهران و انگیزه گرفتن دیگر شهرها ضروری است. با توجه به‌وجود امکانات مناسب و ارائه خدمات عالی شهرداری به شمال شهر، این اقدامات در جنوب شهر، عالی‏تر، ارزنده‏تر و آغازگر دوره‏ای جدید در حیات این مناطق است.

یوسف ‏نژاد با تأکید بر اینکه جایزه برتر متروپلیس حق شهرداری تهران بود، اذعان داشت: دوره فعلی مدیریت شهری پایتخت، فرصتی برای تهران و همچنین دیگر شهرهاست و باید با حمایت از این نهاد، بتوانیم هر چه بیشتر از فرصت موجود، بهترین استفاده را ببریم.

کد خبر 153868
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز