محمد باقر قالیباف شهردار تهران در بازدید از نمایشگاه فرهنگی، هنری عاشورا گفت: معنویت، تربیت و آموزش از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است.

قالیباف

قالیباف در بازدید از بخش اصلی نمایشگاه که شامل روایت تصویری قیام امام حسین (ع) از مدینه تا شام بود گفت: تلاش در حوزه کالبدی شهر از این جهت صورت می‌گیرد که بتوانیم روح، روان و معنویت را برای شهروندان شهرمان فراهم کنیم.

بخش عاشورا، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، روایت نقش امام حسین (ع) در انقلاب اسلامی، ‌فیلم و پویا نمایی و خیمه کودک و نوجوان از دیگر بخش‌هایی بود که شهردار تهران در نمایشگاه فرهنگی، هنری عاشورا از آن بازدید کرد. به گفته شهردار تهران، ایام محرم و صفر از بهترین فرصت‌های فعالیت در حوزه‌های تربیتی و تهذیب فرهنگ عمیق اسلامی است بنا براین برپایی چنین نمایشگاهی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یکی از اتفاقات خوبی است که در نشان دادن بخش معرفتی عاشورا به نسل امروز خیلی مؤثر است.

قالیباف با بیان اینکه جنبه حماسی و عاطفی عاشورا و فرهنگ عاشورا در کشور و شهر ما در اوج خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: البته این جنبه هم نیاز به تقویت دارد اما بیش از اینکه ما به جنبه‌های عاطفی و حماسی آن نیازمند باشیم، به جنبه معرفتی و شناخت عاشورا نیازمندیم.

کد خبر 153860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز