شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: ساخت همه بزرگراه‌ها، تقاطع‌ها و رینگ داخلی و بیرونی شهر تهران بر اساس طرح جامع عمرانی، سال آینده به‌طور کامل به اتمام می‌رسد.

بزرگراه

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند شمالی آزادراه تهران- کرج ضمن اعلام این خبر گفت: البته اتمام بزرگراه‌ها به معنی حل مشکل ترافیک نیست زیرا در شرایطی که سالانه 400هزار خودرو در تهران شماره‌گذاری می‌شود و هیچ رابطه منطقی بین ورود و خروج خودرو وجود ندارد چنین به‌نظر می‌رسد که هر چه هم بزرگراه بسازیم خاصیتی نخواهد داشت.

شهردار تهران از عزم مدیریت شهری در تکمیل خطوط مترو سخن گفت و افزود: با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا تونل‌سازی‌ در مترو هم به لحاظ اقتصادی و هم سرعت در اجرا کاملا به‌صرفه شده است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم بهره‌برداری از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری گفت: امروز تهران در میان سایر کلانشهرهای دنیا از جایگاه بالایی برخوردار شده است به‌طوری که هیچ متروپلیسی در دنیا وجود ندارد که در سال 25کیلومتر تونل حفاری کند و 15کیلومتر را به‌ بهره‌برداری برساند.

این درحالی است که قالیباف از آمادگی شهرداری تهران برای بهره‌برداری سالانه 30کیلومتر مترو درصورت تأمین بموقع اعتبارات سخن گفت و ادامه داد: موضوع عدم تأمین بموقع اعتبارات را مجلس رسیدگی کرده و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور نیز پیگیری کرده است اما با وجود این هر روز یکی می‌گوید اعتبار تخصیص دادیم یا اعتبارات در راه است و غیره که ما پاسخی برای آن نداریم.

به گفته قالیباف، شهرداری تهران علاوه بر عمران شهری نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز بی‌توجه نیست. وی ادامه داد: در دوره‌های قبل مدیریت شهری نسبت به آسیب‌های اجتماعی کمتر توجه داشت اما هم اکنون شهرداری تهران به‌رغم اینکه مسئولیت مستقیم در این باره ندارد اما در حوزه اعتیاد به مواد‌مخدر، بیکاری به‌عنوان ریشه اصلی اعتیاد، کودکان بی‌خانمان، کودکان فراری و زنان سرپرست خانوار با همکاری تشکل‌های مردمی اقدامات تأثیرگذاری را به اجرا درآورده است.

امسال 100هزار دوچرخه به شهر تهران افزوده می‌شود

شهردار تهران 26 آذر ماه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند شمالی آزادراه تهران کرج با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی گفت: بنا داریم از مسیرهای شرقی و غربی در توسعه دوچرخه سواری استفاده کنیم به همین منظور امسال 100هزار دوچرخه به شهر تهران اضافه می‌شود که این کار از منطقه 8 شروع شده و به مناطق 11، 12 و 22 رسیده است.

قالیباف به خبرنگاران درباره یکی از کارکردهای اصلی پروژه اتصال بزرگراه شهید باکری به آزادراه تهران- کرج گفت: این مسیر مسافران زیادی دارد و برخلاف گذشته که همه باید از بزرگراه شیخ فضل‌الله عبور می‌کردند امروز دسترسی‌ها زیاد شده و می‌توانند از مجموعه بزرگراه‌های شهید همت، شهید حکیم، رسالت و دسترسی‌های آن استفاده کنند و از سوی دیگر کسانی که از شرق به غرب می‌روند با این پل می‌توانند از بزرگراه شهید باکری به شمال تهران بروند.

افتتاح 2 پل در 2 گوشه شهر

مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران نیز خبر داد: پل تقاطع ابوسعید- وحدت اسلامی و همچنین پل استقلال روی بزرگراه شهید باقری در شرق تهران روبه‌روی شهرک امید به زودی به‌بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی در مراسم افتتاح پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری در توضیح ویژگی‌های این بزرگراه گفت: این بزرگراه حدود 7کیلومتر طول و 7تقاطع غیرهمسطح و 8کیلومتر کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی دارد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، اصل این است که رفت و برگشت غرب تهران را تسهیل‌سازیم.

وی در توضیح راهبرد شهرداری تهران در کارهای عمرانی گفت: این راهبرد منبعث از توسعه عادلانه در همه مناطق شهر تهران است بر همین اساس در نظر داریم در عین حال که از شتاب توسعه در نواحی برخوردار غرب و شمال شهر کاسته نشود بر سرعت توسعه در مناطق جنوب و شرق تهران بیفزاییم.

همچنین در مراسم شنبه 26 آذر ماه، منصور درویش مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز طی سخنانی به معرفی ویژگی‌های پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند شمالی آزادراه تهران- کرج پرداخت و گفت: فاز اول تقاطع بزرگراه شهید باکری با آزاد راه تهران- کرج شامل پل دسترسی آزادراه تهران- کرج شرق به شمال بزرگراه شهید باکری، پل دسترسی شمال بزرگراه شهید باکری به آزادراه تهران- کرج غرب، پل دسترسی به طول 1358 متر به موازات پل‌های مورد اشاره از بزرگراه شهید ستاری تا زیرگذر ارم، زیرگذر دسترسی به محوطه پارکینگ مجموعه ورزشی تفریحی ارم به همراه دسترسی‌ها و رمپ‌های ورودی و خروجی بزرگراه به پارک ارم و آزادراه تهران- کرج است.

کد خبر 154100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز