چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی راه آهن می‌گوید تا زمانی که کارهایمان پایه‌اش دروغ و عوام‌فریبی باشد نتیجه‌اش همین چیزی می‌شود که در پرسپولیس می‌بینیم.

دایی علی

به گزارش ایسنا، علی دایی در نشست مطبوعاتی پیش از بازی برابر پرسپولیس گفت: ما بازی بسیار سختی مقابل پرسپولیس داریم. خودم فکرش را نمی‌کردم روزی دوباره به عنوان رقیب جلوی پرسپولیس بایستم اما متاسفانه از شانس بد من است. من عاشقانه پرسپولیس را دوست دارم. پرسپولیس همیشه تیم محبوب من است.

 وی ادامه داد: آرزویم این بوده که همیشه پرسپولیس را در بهترین شرایط ببینم. هواداران هم به عشق این تیم روزها را سپری می‌کنند اما بنا به کار حرفه‌ای که دارم با توجه به تمام توان‌مان سعی می‌کنیم در این بازی نتیجه بگیریم. تمرین‌های خوبی را پیگیری کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم سربلند بیرون بیاییم.

 وی درباره مشکلات مالی باشگاه راه آهن هم گفت: مشکل خاصی نیست. تمام تیم‌های لیگ برتری امسال و سال‌های قبل کم و بیش با چنین مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند و راه آهن هم از این قاعده مستثنی نیست. نمی‌توانیم که مشکلات را پنهان کنیم. من امروز در جلسه هیات مدیره حاضر شدم و قرار شد تا آخر این ماه مشکلات‌مان حل شود. این مشکلات حل‌ شدنی است.

 وی افزود: باید از بازیکنانم تشکر کنم که با غیرت و تعصب کار کردند. مالکان باشگاه هم خیلی تلاش کردند و تا الان 5 میلیارد و 300 ـ 400 میلیون تومان به باشگاه تزریق کرده‌اند اما متاسفانه چاله‌ها زیاد است و نمی‌توانیم آن‌ها را پر کنیم. متاسفانه بازیکنان و کادر فنی بیشتر از همه به لحاظ مادی لطمه خوردند.

 دایی همچنین گفت: در شرایط بد اقتصادی جامعه جای تقدیر دارد که چنین افرادی آمده‌اند و در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند و شاید سال‌های سال طول بکشد تا انتفاعی از این سرمایه‌گذاری داشته باشند. باید این افراد را کمک کرد. به هر حال تلاش می‌کنیم راه آهن با قدمتی بیش از 70 سال به نتیجه آبرومندی برسد.

 دایی در پاسخ به این سوال که چرا تیم شما با وجود جلو بودن در بیشتر دیدارها، بازی‌هایش را مساوی کرده یا باخته؟ گفت: با حرف شما موافقم. ما زحمات زیادی می‌کشیم اما در چند بازی در دقایق آخر زحمات‌مان به هدر رفت. ما تمام نقاط ضعف و طریق رفعش را می‌دانیم. باید حمایت شود که بتوانیم در نیم فصل سه چهار بازیکن را جذب کنیم. ما از اول می‌دانستیم میانگین قدی تیم ما بویژه در خط دفاع کوتاه است. ما روی توپ‌های بلند مشکل داریم اما من نمی‌توانم بازیکنانم را عمل جراحی کنم و قدشان را اضافه کنم.

 دایی درباره حرف‌های استیلی و تناقضی که این حرف‌ها با صحبت‌های ابتدای فصل کاشانی داشت گفت: فهم و شعور مردم ما خیلی بالاست. آقایان از یک طرف می‌گفتند ما با هیچ مربی‌ای مذاکره نداشتیم اما از یک طرف دیگر می‌بینیم که استیلی می‌گوید آقایان به بیک‌زاده می‌گویند برو بهترین بازی‌ات را انجام بده و بعد به تیم ما بیا. چطور می‌شود این ضد و نقیض گویی را باور کرد. کاری که از ابتدا پایه‌اش بر دروغ و عوام‌فریبی بوده نتیجه‌اش همین می‌شود. من یک سال و نیم تلاش کردم و امسال می‌توانستم با این تیم نتیجه بگیرم چرا که نقاط ضعفش را می‌دانستم و تازه با این مردم انس گرفته بودم. من از این متاسف هستم. آقایان رفتند و جوابگو نیستند. تا کی می‌خواهیم به مردم دروغ بگوییم؟ می‌بینیم نتیجه آن دروغ‌گویی و مردم فریبی همین می‌شود که الان می‌بینید. حیف این مردم و این تیم نبود؟ با مردم بودن معنای دیگری دارد که بعضی‌ها آن را نمی‌دانند. بعضی از ما خودمان را به بنده خدا می‌چسبانیم اما به خود خدا چسبیدن آدم را بالاتر می‌برد.

 وی افزود: من فردا مجبورم به خاطر تیمم فردا روبه‌روی تیم محبوبم بازی کنم و تمام توانم را به کار می‌گیرم اما چرا باید وضعیت باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس این طور شود؟ معلوم شد که من بیراهه نمی‌گفتم و حرف‌هایم درست بود. آن‌ها هر کاری می‌کردند تا من ضربه بخورم و شکست خورده بروم اما آن بالایی نگذاشت. قبول دارم آن چیزی که در لیاقت مردم و هواداران بود را نتوانستم انجام بدهم. به هر حال این خواست خدا بوده که در راه آهن باشم و جلوی تیمی بازی کنم که عشقش در وجودم است.

 خبرنگاری از دایی پرسید شما دوست داشتید در شرایطی با پرسپولیس بازی کنید که تقابل شما با استیلی و کاشانی باشد؟ که دایی گفت: آدمی که از او اسم بردید را حتی دوست ندارم ببینم. تقابل دیگر چه چیزی است. اما استیلی هم‌بازی من بوده و من با او خاطرات بد و خوب زیادی داشتم اما به اعتقاد من راهی که او انتخاب کرد، درست نبود. شاید خودش بگوید انتخابش درست بوده است اما من نظر دیگری دارم. من خودش را دوست دارم و با برادرانش دوست هستم اما با راهی که انتخاب کرد موافق نبودم. تقابلی با او نخواهم داشت اما منتظر روزی نبودم که بخواهم رودرروی پرسپولیس بازی کنم.

 وی در پاسخ به این سوال که شایعه شده شما سرمربی یا مشاور باشگاه پرسپولیس خواهید شد، گفت: من سرمربی راه آهن هستم. ما روی حرف‌مان می‌ایستیم چه برسد به قراردادمان. من تا زمانی که باشگاه راه آهن من را بخواهد، بر روی تعهدم با این تیم هستم.

 وی درباره گزینه‌های مطرح شده برای هدایت پرسپولیس گفت: نمی‌توانم راجع به این گزینه‌ها اظهار نظر کنم اما پرسپولیس تیم بزرگی است و از درون دروازه تا خط حمله بازیکنانی را دارد که هر مربی‌ای آرزوی داشتن‌شان را دارد. اما نباید با الفاظ و جملات بازی کنیم. پرسپولیس تیم بزرگی است و می‌تواند در نیم فصل دوم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

کد خبر 153840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز