همشهری آنلاین: جایزه یکی از ۱۰ شهر بر‌تر جهان در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در دهمین اجلاس متروپلیس در کشور برزیل به شهرداری تهران اعطا شد.

قالیباف

به گزارش ایلنا، در دهمین اجلاس متروپلیس (اتحادیه کلانشهر‌ها و پایتخت‌های جهان)، پایتخت ایران به عنوان یکی از ۱۰ شهر بر‌تر جهان در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان مورد قدردانی قرار گرفت.

این جایزه به دلیل تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به ویژه در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و بهره گیری از روش‌های مناسب نظیر سامانه BRT، دوچرخه‌های عمومی به تهران تعلق گرفته است.

 بر اساس این گزارش امروز و در چهارمین جشنواره نوآوری و پژوهش در حوزه مدیریت شهری و با حضور محمد باقر قالیباف و جمع زیادی از استادان دانشگاه از این جایزه جهانی و تقدیر بین المللی رونمایی شد.

 برای دریافت این جایزه جهانی بین ۱۶۲ کلانشهر دنیا رقابت بوده و داوران این جایزه هم شهرداران کلانشهرهای جهان هستند.

 این جایزه که معتبر‌ترین جایزه بین‌المللی در زمینه مدیریت شهری در دنیاست هر سه سال یکبار به کلانشهر‌ها اعطا می‌شود و در این دوره از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ بوده و ملاک ارزیابی سال ۲۰۱۰ بوده است.

 به غیر از شهر تهران شهرهایی نظیر ملبورن، مونترال، سئول، تایپه، مکزیکوسیتی و ریودوژآنیرو نیز از سوی متروپلیس مورد قدردانی قرار گرفته‌اند.

 این گزارش می‌افزاید با اعطای این جایزه پایتخت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین کلانشهر‌ها از حیث مدیریت شهری شناخته می‌شود.

 پیش از این و در سال ۲۰۰۸ نیز شهردار تهران که ریاست مجمع شهرداران آسیایی را بر عهده دارد؛ موفق شد در بین ۸۲۰ شهردار جهان در جمع ۸ شهردار بر‌تر قرار گیرد.

 همچنین سال گذشته هم جایزه اجلاس حمل و نقل پایدار در واشنگتن که با مشارکت سازمان ملل متحد و تشکل‌های تخصصی حوزه حمل و نقل برگزار شده بود به شهردار تهران تعلق گرفت و شهرداری تهران در زمره ۵ شهر بر‌تر جهان در این حوزه معرفی شد.

کد خبر 153622
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز