همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های حقوقی شهرداری تهران برای بازپس گیری باغ قلهک از انگلیس‌ها گفت: پرونده باغ قلهک سالهاست که از سوی مسئولان و مردم پیگیری می‌شود، اما با شکایت شهرداری تهران این پرونده در قوه قضائیه به صورت حقوقی مورد پیگیری قرار گرفت.

بادامچیان

اسداله بادامچیان ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: پرونده باغ قلهک دو بعد سیاسی و قضائی دارد. بعد قضائی آن با شکایت شهرداری تهران در قوه قضائیه پیگیری می‌شود و بعد سیاسی آن هم کاملا مشخص است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از عملکرد شهرداری تهران تقدیر کرد و گفت: انصافا شهرداری تهران اقدام بسیار به موقع و مناسبی انجام داده و پس از سال‌ها این پرونده را در پروسه قضائی به جریان انداخته است.

وی در ادامه اذعان داشت: انگلستان بیخود این باغ را در تصرف خود گرفته است. دولتی که این ملک را به انگلیس ‌ا واگذار کرده استعماری بوده و هیچ دلیلی وجود ندارد که اینک ما نیز تابع قوانین آن دولت باشیم.

بادامچیان ادامه داد: دولت انگلستان دولت فقیری نیست که به این زمین نیاز داشته باشد، اگر هم ملکی را می‌خواهد باید پول آن را بپردازد. چه اینکه ایران قطعا هیچ ملکی را به این دولت نخواهد فروخت. بنابراین راهی غیر از تبعیت از قوانین کشورمان برای این کشور باقی نخواهند ماند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، عضو حزب موتلفه با اشاره به بازگشایی این پرونده طی سالیان اخیر اذعان داشت: سال‌هاست که این بحث وجود دارد، چندین بار نیز مردم کشورمان به حضور انگلیس‌ها در این ملک اعتراض و تظاهرات کرده‌اند. اما رسیدگی جدی را شهردار با شکایت قضائی از سفارت انگلستان انجام داده است.

اسداله بادامچیان همچنین در پایان اظهار داشت: باغ قلهک پیش از این باید پس گرفته می‌شد که امروز مورد درخواست شهرداری تهران قرار گرفته است. بازگشایی پرونده قضائی برای باز پس گیری این باغ کار خوبی بود که از سوی شهرداری تهران صورت گرفت.

کد خبر 152333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز