گروه شهری: شکایت شهرداری تهران از سفارت انگلیس به‌خاطر قطع درختان باغ قلهک و اصرار این سفارتخانه به آتش‌زدن درختان، واکنش‌های جدیدی در پی داشته است.

سخنگوی قوه قضاییه سه شنبه در نشست خبری خود در پاسخ به سؤال همشهری درباره وضعیت رسیدگی به پرونده‌ باغ قلهک گفت: چنانچه از یک مقام یا مرجع رسمی شکایتی به دستگاه قضایی برسد این دستگاه موظف است پیگیری کند، حتی اگر مواردی جنبه‌ عمومی داشته باشد و گزارشی نرسد، باز هم اقدام می‌شود. موضوع باغ قلهک هم مطرح شده و طبعا در دادستانی تهران باید رسیدگی شود اما باید بررسی شود که مسائل مطرح شده از سوی طرفین چقدر درست است. ان‌شاءالله دادستانی تهران در این زمینه اظهارنظر خواهد کرد.

 غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره اینکه آیا این پرونده با فوریت رسیدگی می‌شود یا خیر به فارس گفت: باید منتظر رسیدگی به تحقیقات بود و مدت رسیدگی به پرونده بستگی به محتویات آن و زمان تکمیل شدن تحقیقات دارد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به پیگیری موضوع قطع درختان باغ قلهک در کمیسیون امنیت ملی گفت: هفته آینده و پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه، حتما در کمیسیون امنیت ملی و یا در کمیته‌های مربوطه روی این موضوع صحبت خواهد شد.

کریم عابدی، باغ قلهک را متعلق به ملت ایران و یک پارک بزرگ برای مردم شمیرانات خواند و گفت: اگر تا‌کنون برای بازپس‌گیری این باغ تعلل شده است، کوتاهی از مسئولان بوده و حالاکه به این باغ صدمه وارد شده است، شهرداری تهران باید متولی امر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مجامع و محاکم داخلی، دادستان کل کشور و مدعی‌العموم و وزارت خارجه باید شهرداری تهران را در این زمینه یاری کنند، گفت: باغ قلهک باید پس گرفته شود چون این باغ متعلق به مردم است و ضرورتی نمی‌بینیم که در این زمینه انفعالی عمل کنیم.

عابدی، رعایت حقوق شهروندی و مقررات از سوی سفارتخانه‌ها را امری ضروری دانست و گفت: طبق قانون، هرگونه عدول از حقوق شهروندی جرم است و این جرم در باغ قلهک محرز است. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: شهرداری تهران باید با قاطعیت، تمامی ابزار خود را به کار ببرد و باغ قلهک نیز باید همچون بوستان ولایت به تفرجگاه عمومی برای مردم تبدیل شود.

در همین ارتباط، محمد رضا خباز، نماینده کاشمر نیز گفت: شکایت شهردار تهران بسیار عاقلانه و بجا بود چراکه دفاع از حقوق شهروندی و دفاع از مردمی است که مالیات و عوارض می‌دهند. نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: آنها حتی از جرمی که کرده‌اند می‌ترسند چرا که از ترسشان درختان تنومند را قطع می‌کنند و می‌سوزانند تا اثری از جرم باقی نماند.

کد خبر 150669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز