مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با شب عید سعید قربان، مراسم ویژه نورافشانی و لیزرشو در برج میلاد تهران، آغازگر جشن‌های دهه ولایت خواهد بود.

برج میلاد

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در این باره گفت: ویژه برنامه‌های دهه ولایت به مناسبت گرامیداشت روز عرفه و اعیاد قربان و غدیرخم در تمامی مناطق 22گانه پایتخت آغاز خواهد شد.
سیدمحمد هادی ایازی افزود: برنامه‌های دهه ولایت از امروز تا 25آبان در تمامی مناطق 22گانه برگزار می‌شود.وی با اشاره به اینکه بیش از 49 برنامه با محوریت مبناسازی شهر تهران در دهه ولایت برگزار می‌شود، گفت: ویژه برنامه‌های استقبال از دهه ولایت، جشن‌های دهه ولایت، برگزاری برنامه‌های نمایشگاهی و تجسمی مسابقات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تولید محصولات فرهنگی در این ایام توسط شهرداری مناطق و تمامی سازمان‌های تابعه شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین اظهار داشت: آذین‌بندی، نور‌افشانی، طراحی، به پرواز درآوردن بالن‌های فرهنگی با شعارهای مذهبی، چاپ و نصب پرچم و آذین‌بندی برج میلاد و برج آزادی به‌عنوان نمادهای شهر تهران، تلویزیون‌های شهری و فضا‌سازی‌ تبلیغی، جزئیات موضوعی محورهای شش‌گانه ویژه برنامه شهرداری تهران درایام دهه ولایت هستند.ایازی همچنین از برگزاری مراسم دعای عرفه در 1200مسجد تهران خبر داد و گفت: ‌برگزاری مراسم دعای روحبخش عرفه در روز نهم ذی‌حجه در 1200مسجد، از برنامه‌های اصلی ویژه‌برنامه‌های استقبال از دهه ولایت است. وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ ولایت و امامت ویژه تکریم سادات گفت: به‌منظور تکریم سادات جشن بزرگ ولایت و امامت ایام دهه ولایت برگزار خواهد شد.

جشن بزرگ غدیر در مجموعه تفرجی آبشار تهران

بسیاری از مراکز تفریحی و فرهنگی شهر تهران در دهه ولایت میزبان علاقه‌مندان به اهل‌بیت و شهروندان ولایتمدار تهرانی خواهند بود.به همین مناسبت علاوه بر جشن‌های متعدد در بوستان نهج‌البلاغه، بوستان گفتگو و بوستان بزرگ ولایت، مجموعه تفریحی آبشار تهران نیز میزبان بسیاری از شهروندان خواهد بود. همزمان با روز عید سعید غدیرخم جشن بزرگی در مجموعه تفرجی آبشار تهران برگزار می‌شود. این جشن و دیگر برنامه‌های شاد و جذاب با حضور شهروندان تهرانی، هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون و مداحان اهل‌بیت در این مکان برگزار می‌شود. مراسم نورافشانی برج میلاد در ساعت 17:30 امشب از فراز برج میلاد تهران، آغازگر جشن بزرگ ولایت در پایتخت خواهد بود. قرار است در مراسم لیزرشو ویژه برج میلاد تهران، سخنان و آموزه‌های حضرت علی(ع) به‌صورت لیزری روی بدنه اصلی برج میلاد تهران نمایش داده شود.

عید قربان در پایتخت

امروز به مناسبت روز عرفه و فردا (عید سعید قربان) 16مرکز عرضه بهداشتی دام زنده در سراسر پایتخت آماده ارائه خدمات به شهروندان خواهند بود.رئیس سامانه مدیریت شهری137شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام زنده شامل غرفه‌هایی همچون غرفه نگهداری و عرضه دام زنده بهداشتی، پست دامپزشکی، محل قرنطینه و محل قربانگاه (محل ذبح دام) هستند و دام‌ها در زمان عرضه توسط دامپزشکان مستقر در قربانگاه‌ها معاینه و پس از حصول اطمینان از سالم‌بودن آنها و درصورت تمایل شهروندان به‌صورت رایگان ذبح و تحویل آنان می‌شوند.رضا عبدلی با اشاره به تغییر مکان عرضه بهداشتی دام در منطقه16 گفت: تمامی آدرس‌های مناطق عرضه بهداشتی دام در روز عرفه و عید قربان در سامانه137 شهرداری موجود است و شهروندان می‌توانند از طریق تماس با این سامانه از محل آنها اطلاع یابند.

به گفته وی با احداث مراکز عرضه بهداشتی دام، مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی عرضه دام زنده در مناطق تهران به مناسبت عید سعید قربان مرتفع خواهد شد.عبدلی تاکید کرد: عرضه دام زنده مورد نیاز شهروندان در عید قربان از جایگاه‌های عرضه دام، سبب خواهد شد تا سطح سلامت جامعه و بهداشت شهروندان با تهیه دام‌های سالم به‌طور چشمگیری افزایش یابد.به گفته رئیس سامانه مدیریت شهری137، تمامی مراکز عرضه بهداشتی دام از نخستین ساعات صبح روز عید قربان آماده ارائه خدمات هستند و شهروندان محترم می‌توانند نسبت به استفاده از این مراکز اقدام کنند.

کد خبر 150416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز