رئیس سازمان حفظ نباتات از ثبت سفارش غیرقانونی میوه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از 18 خرداد تا 8 آبان ماه امسال خبر داد.

میوه

رضا فتوحی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مسئول تجارت و بازرگانی کشور باید بسترهای لازم برای صادرات را فراهم کنند و به واردات میوه و حاشیه‌های آن پایان دهند، گفت: همکاران آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت بخشنامه وزیر جهاد کشاورزی در مورد ممنوعیت ثبت سفارش و واردات میوه را مورد عمل قرار نداده‌اند و از 18 خرداد تا هشتم آبان امسال و بعد از آن برای واردات انواع میوه ثبت سفارش کرده‌اند. وی افزود: با توجه به اینکه سالانه بیش از 16 میلیون تن انواع میوه با کیفیت عالی در کشور تولید می‌شود و باید یکی از کشورهای صادرکننده میوه باشیم، دستگاه‌های مسئول تجارت و بازرگانی کشور باید بسترهای لازم برای صادرات را فراهم کنند و به واردات میوه و حاشیه‌های آن پایان دهند.

اخبار پشت پرده از زبان معاون وزیر تجارت

در دیگر سوی ماجرا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مسائل اخیر را فضاسازی دانسته و می‌گوید از شواهد و قرائن موجود می‌توان گفت این جریان‌سازی پشت صحنه‌ای دارد. به اعتقاد محمدعلی ضیغمی واردات میوه طبق دستورالعمل‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده و این وزارتخانه کاملا در جریان مسائل بوده و سازمان قرنطینه که زیرمجموعه این وزارتخانه است هم برای آن مجوز صادر کرده است. وی این اتفاقات را برای آن دانست که در یک فضای احساسی طرح انتزاع وظایف کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجلس تصویب شود.

کد خبر 153306
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز