گروه اقتصادی: درحالی دعوای وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به اوج خود رسیده که واردات انواع میوه ممنوعه همچنان ادامه دارد.

شهر

امیر سالاری نایب رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه باغداران کشور در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه زمزمه واردات سیب خارجی به گوش می‌رسد، از وزارت جهاد کشاورزی خواست که اجازه واردات میوه را ندهد. علی حاج‌فتحعلی دبیر اتحادیه بارفروشان هم ارز دونرخی را مهم‌ترین انگیزه واردکنندگان میوه به کشور دانست و به فارس گفت: شرایط موجود سبب شده وارد‌کنندگان، میوه را با ارز دولتی وارد کشور کنند و با نرخ آزاد به مردم بفروشند.

این درحالی است که ساسان خدایی معاون مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر اینکه نباید کالایی که در داخل تولید می‌شود و کفاف نیاز کشور را می‌کند، وارد شود، وزارت جهاد کشاورزی را به اظهارات دوپهلو و مبهم در نامه‌نگاری‌های خود با وزارت صنعت، معدن و تجارت متهم کرد و به ایسنا گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه‌هایی را به وزارت جهاد کشاورزی برای رفع ابهامات موجود ارسال کرده که به‌رغم پیگیری‌های انجام شده پاسخ‌های وزارت جهاد کشاورزی کمکی به رفع ابهامات موجود نکرده است.

از سوی دیگر رضا فتوحی رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ثبت سفارش میوه‌های وارداتی با مجوز وزارت صنعت و معدن کلیدخورد به مهر گفت: این وزارتخانه باید طبق ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی از ورود انواع میوه به کشور جلوگیری می‌کرد. این جدال‌ها درحالی است که واردات میوه از سال گذشته ممنوع شده است اما در بازار انواع میوه های خارجی به‌وفور عرضه می‌شود.

کد خبر 153205
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز