همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه سوریه در پاسخ به طرح اتحادیه عرب مبنی بر اعزام ناظران کشورهای عرب به سوریه اعلام کرد که به شرط لغو تحریم‌های اتحادیه عرب امکان امضای این طرح در دمشق وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی سوریه نیوز، جهاد المقدسی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سوریه به شکلی مثبت به طرح اتحادیه عرب مبنی بر اعزام ناظران بین‌المللی به دمشق پاسخ داده و انتظار داریم که به زودی این طرح امضا شود.

 وی در ادامه افزود: ما موضوع را با الجزایر درمیان گذاشتیم و توپ هم اکنون در زمین اتحادیه عرب است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه با ابراز امیدواری از این که تبلیغات رسانه‌ای علیه سوریه کم شود، گفت: پاسخ‌های دمشق به اتحادیه عرب یکشنبه شب ارسال شده و نتیجه این امر به اتحادیه عرب بستگی دارد.

 وی در ادامه عنوان داشت که حل و فصل وضعیت کنونی یک مساله کاملا داخلی است و ما اصرار داریم که این مساله در چارچوب کشورهای عربی محقق شود.

 المقدسی با تاکید بر ادامه روند اصلاحات پیشنهاد شده از سوی مقامات سوری گفت: امکان اینکه توافقنامه در دمشق امضا شود زیاد است ولی باید تحریم‌ها علیه سوریه لغو شود.

 اتحادیه عرب پیشتر به سوریه تا پایان روز شنبه فرصت داده بود تا طرح این اتحادیه را مبنی بر اعزام 500 ناظر از کشورهای این اتحادیه امضا کند و نبیل العربی، دبیرکل این اتحادیه نیز اعلام کرده بود که دمشق دو یا سه روز فرصت خواسته تا به این طرح پاسخ دهد.

کد خبر 153050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز