هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فردا آغاز خواهد شد که در حساس‌ترین بازی این هفته، پرسپولیس و تراکتورسازی ساعت 15 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

فوتبال

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که تراکتور و پرسپولیس به‌ترتیب با کسب 24 و 20 امتیاز در جدول رده‌بندی همسایه هستند و در رده‌های پنجم و ششم قرار دارند. پرسپولیس که با شکست دادن ذوب آهن در جام حذفی حالا روحیه گرفته، درصدد شکست تراکتورسازی است تا خودش را به یک امتیازی این تیم برساند، از طرفی تراکتوری‌ها هم در بازی‌های اخیر امتیازهای زیادی را از دست داده‌اند و امیر قلعه‌نویی به هیچ عنوان دوست ندارد با شکست در این دیدار دوباره توسط هواداران تراکتورسازی مورد انتقاد قرار بگیرد. آخرین باری که قلعه‌نویی مقابل پرسپولیس قرار گرفت به بازی فصل گذشته سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی مربوط می‌شود که این مربی در ضربات پنالتی مغلوب علی دایی شد. قلعه‌نویی که این فصل استقلال را در ورزشگاه آزادی مغلوب کرد حالا درصدد شکست پرسپولیس است، از طرفی باشگاه پرسپولیس هم با صدور بیانیه‌ای از هوادارانش خواسته که در این دیدار تیمشان را تنها نگذاشته و حضور پرشوری در ورزشگاه داشته باشند.

بهترین مربی ایران

استیلی در آستانه این بازی از قلعه‌نویی به‌عنوان بهترین مربی ایران نام می‌برد. او می‌گوید: «قلعه‌نویی یکی از مربیان بزرگ فوتبال ایران است و باید بگویم پرافتخارترین و بهترین مربی لیگ است. در این سال‌ها تیم‌هایی که قلعه‌نویی هدایت‌شان را بر عهده داشته، عملکرد خوبی داشته‌اند و قهرمانی‌های زیادی را کسب کرده‌اند. آنها امسال هم مدعی قهرمانی هستند ولی ما برای اینکه جایگاه بهتری را در جدول به دست آوریم، باید آنها را شکست دهیم.»

او ادامه می‌دهد: «تمام فکر و تمرکزمان فعلا روی این بازی است. تراکتورسازی تیم بزرگی است که هواداران زیادی دارد اما امیدوارم هواداران ما در این بازی بیشتر از هواداران حریف باشند و از ما حمایت کنند تا یک پیروزی ارزشمند دیگر را به آنان هدیه کنیم و با این پیروزی جایگاه خود را در جدول رده بندی بهبود بخشیم. البته در این دیدار جدا از نصرتی و رضایی، بازیکنانی مثل علی عسگری، هاشمیان، نوروزی و شکوری را در اختیار نداریم و کریمی و نوری هم مصدومیتی جزئی دارند.»

از تراکتور نمی‌روم

قلعه‌نویی که در هفته‌های اخیر با هواداران تراکتور اختلاف پیدا کرده،‌ قبل از این بازی حساس با آنها دیدار کرد تا تیمش با آرامش بیشتری به مصاف پرسپولیس برود. قلعه‌نویی خطاب به آنها گفت: «ما با تیم زندگی می‌کنیم و می‌دانیم که نیازهای تیم چیست. از شما می‌خواهم که اجازه دهید کارمان را به‌خوبی انجام دهیم و من هیچ منتی هم بر شما نمی‌گذارم چون در درجه اول به فکر کارنامه خودم هستم. هیچ وقت کارهایی نمی‌کنم که به‌خودم لطمه بزنم. الان در کارنامه من 3قهرمانی پشت سر هم است و دنبال چهارمین قهرمانی هستم، شما هم بدانید کارهای اخلاقی ما بیشتر از مسائل فنی به نفع شماست. من می‌توانم سال اول به نتیجه فکر کنم و فشاری هم تحمل نکنم ولی می‌دانم که در این صورت در آخرت چیزهایی از دست می‌دهم.»

هواداران از علت بازی ندادن به آرفی و همچنین کنار گذاشتن مهدی کیانی سؤال کردند که قلعه‌نویی گفت: «ممکن است یک بازیکن ستاره در طول فصل نتواند آن طور که باید بازی کند. از شما می‌خواهم کمی صبور باشید و بعدها اگر باشگاه ضروری دانست یک سری مسائل را بازگو می‌کند تا شما بگویید خدا پدر قلعه‌نویی را بیامرزد که این مسائل را درنظر گرفت و قصد تشکیل یک تیم حرفه‌ای را داشت.»

قلعه‌نویی در مورد شایعه جدایی‌اش از تراکتور تاکید کرد: «من آدم روراستی هستم و دوست ندارم به مردم دروغ بگویم. اگر دروغ بگویم 2ماه دیگر معلوم می‌شود. اگر الان میلیاردها پول بدهند این تیم را ترک نمی‌کنم چون پیراهن تراکتور الان ناموس ورزشی من است و باید به این پیراهن وفادار باشم.» قلعه‌نویی در مورد بازی با پرسپولیس هم این جملات را به زبان می‌آورد: «بازی سختی است چون معتقدم پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های لیگ است و هنوز هم معتقدم می‌تواند شانس قهرمانی داشته باشد. ما بازی این تیم مقابل ذوب‌آهن را آنالیز کردیم و از نقاط ضعف و قوت حریف آگاه هستیم. امیدوارم با انجام یک بازی تهاجمی 3 امتیاز را بگیریم.»

کد خبر 152700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز