استقلال تهران پانزدهمین هفته از لیگ برتر را هم با پیروزی پشت سر گذاشت تا در آستانه شهرآورد حساس جام حذفی، صدرنشینی‌اش در لیگ برتر را تثبیت کند.

 آبی‌های تهران که هفته‌ای پرحاشیه را پشت سر گذاشتند، شهرداری تبریز را در زمین خودش با نتیجه 2بریک شکست دادند تا 33 امتیازی شوند. نیمه اول این دیدار در حالی به پایان رسید که استقلال با پیروزی 2بر صفر به رختکن رفت تا خیال پرویز مظلومی تا حدود زیادی راحت باشد.

آبی‌ها در همان دقایق ابتدایی توسط آرش برهانی به گل رسیدند که داور به دلیل قرار گرفتن فرهاد مجیدی در مسیر توپ (در موقعیت آفساید) این گل را مردود اعلام کرد ولی حملات استقلال ادامه پیدا کرد تا اینکه برهانی در دقیقه18 گل اول را به ثمر رساند. استقلال با این گل اما عقب نکشید و بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار داد در حالی که شهرداری تبریز در ایجاد موقعیت گل عملکرد ضعیفی داشت. آبی‌پوشان در دقیقه39 با پنالتی فرهاد مجیدی به گل دوم رسیدند و کاپیتان آبی‌ها که خودش پنالتی گرفته بود، فاصله را به 2 گل رساند.

شهرداری تبریز در نیمه دوم بازی ضعیفش را جبران کرد و استقلال را تحت فشار گذاشت. این تیم در دقیقه59 صاحب ضربه پنالتی شد اما سعید دقیقی توپ را به تیر دروازه زد تا دروازه آبی‌ها بسته بماند. در دقیقه75 هم محسن یوسفی در موقعیتی تک به تک توپ را به تیر دروازه شهرداری زد تا گل سوم استقلال شکل نگیرد.

شهرداری سرانجام در دقیقه87 قفل دروازه رحمتی را باز کرد و مهرداد قنبری بازیکن تعویضی این تیم روی یک پاس عرضی فاصله را به حداقل رساند. شهرداری که دیر به گل رسید، امیدوار به گرفتن مساوی بود ولی استقلال از این بازی بیرون از خانه سرانجام 3 امتیاز با ارزش گرفت.

شکست صبا و نفت

دیگر اتفاق خوشحال‌کننده برای استقلال، شکست صبا و نفت تهران بود؛ چرا که صدرنشین لیگ فاصله خود با جدی‌ترین تعقیب‌کننده‌هایش را به6 امتیاز رساند تا حاشیه امنیت بیشتری داشته باشد. صبا در شرایطی مقابل داماش گیلان شکست خورد که میزبان بود و شاگردان عبدالله ویسی در قم با یک گل مغلوب تیم ابراهیم قاسمپور شدند.

داماشی‌ها در دقیقه ۷۹ توسط محمد غلامی به گل رسیدند تا 22 امتیازی شده و جای پرسپولیس را در رده ششم بگیرند. نفت تهران هم در آبادان با نتیجه 3 بر یک مغلوب صنعت نفت شد. حمید فتحی در دقیقه۲۴ برای نفت تهران گلزنی کرد اما فونیکه‌سی در دقیقه۵۴، رسول نوید‌کیا در دقیقه۶۷ و هادی رمضانی در دقیقه۸۸ گل‌های صنعت نفت را به ثمر رساندند. تیم میزبان بعد از استعفای پیروانی بدون سرمربی است و دیروز مرتضوی هدایت آبادانی‌ها را برعهده داشت.

توقف اصفهانی‌ها

سپاهان و ذوب‌آهن که امسال هم خودشان را مدعی قهرمانی می‌دانند، در بازی‌های دیروز متوقف شدند. سپاهان در بوشهر مقابل شاهین به تساوی یک - یک رسید که یانوش در دقیقه۴۱ برای سپاهان و مرتضی عزیزمحمدی در دقیقه۶۸ برای شاهین گل زدند. ذوب‌آهن هم در اصفهان بازی برده را با تساوی عوض کرد تا این دیدار هم با نتیجه یک - یک به پایان برسد. پس از ۷۷‌دقیقه محمد قاضی توانست دروازه فجرسپاسی را باز کند ولی شاگردان محمود یاوری در دقیقه 93 توسط مهدی نظری به گل تساوی رسیدند. این تساوی نشان داد که ذوب‌آهن همچنان در بحران به سر می‌برد.

مس سرچشمه هم در شهرآورد کرمان با نتیجه 2برصفر پیروز شد و شاگردان اصغر شرفی تیم بلاژویچ را از پیش رو برداشتند. این مسابقه را می‌توان کم‌تماشاگرترین شهرآورد تاریخ لیگ برتر محسوب کرد چرا که فقط ۲۰۰ تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند. علی خانکی در دقیقه۱۵ و علی امیر محمدی در دقیقه۵۵ برای مس سرچشمه گلزنی کردند. مس سرچشمه با این پیروزی ۱۱ امتیازی شد ولی همچنان در رده آخر جدول است.

دیدار راه‌آهن و فولاد خوزستان هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا نتایج ضعیف علی دایی ادامه داشته باشد.
این یازدهمین تساوی راه‌آهن در 15‌دیدار برگزار شده بود تا تیم دایی از این حیث رکورددار شود. در حال حاضر تیم‌های سایپا، مس کرمان، ملوان، راه‌آهن، فجر سپاسی و مس سرچشمه به‌ترتیب در رده‌های سیزدهم تا هجدهم جدول قرار دارند که خطر سقوط آنها را تهدید می‌کند؛ هر‌چند زمان زیادی تا پایان لیگ باقی مانده است.

کد خبر 152932
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز