مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی ایران امروز با برگزاری 4 دیدار آغاز خواهد شد که در حساس‌ترین دیدار ذوب آهن و پرسپولیس در فولادشهر به مصاف هم می‌روند.

فوتبال

این در حالی است که هر دو تیم در لیگ برتر شرایط چندان خوبی ندارند و پایین‌تر از حد انتظار نتیجه گرفته‌اند. آنها در هفته ششم لیگ برتر هم به مصاف هم رفتند و آن دیدار که به میزبانی ذوب آهن برگزار شد با تساوی2-2 به پایان رسید.ذوب آهن که در مرحله قبل گسترش فولاد تبریز را 2بریک شکست داد حالا می‌خواهد با قهرمانی در جام حذفی حضور خود را به‌عنوان یکی از نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده قطعی کند. این موضوع زمانی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که ذوب آهن در فصل جاری لیگ قهرمانان مجبور است به‌دلیل کاهش سهمیه‌های ایران در مرحله پلی‌آف شرکت کند. از سوی دیگر پرسپولیس که قهرمان 2فصل پیاپی جام حذفی است، قصد دارد برای سومین بار پیاپی قهرمان شود تا مانند 2فصل گذشته به راحتی پا به لیگ قهرمانان بگذارد. سرخپوشان تهرانی در مرحله قبل با یک گل از سد مس رفسنجان عبور کردند ولی آنها روز سختی مقابل ذوب آهن خواهند داشت. این در حالی است که پرسپولیس هادی نوروزی، وحید هاشمیان و حمیدرضا علی عسگری را در اختیار ندارد و حضور محمد نوری هم در این بازی مبهم است. برنده این بازی باید در مرحله یک چهارم نهایی رودرروی برنده دیدار استقلال و مهر کرج قرار گیرد که درصورت برد پرسپولیس و استقلال، این دو تیم در جام حذفی با هم روبه‌رو خواهند شد.

امیدواری استیلی

استیلی در آستانه این بازی می‌گوید:«تعداد زیاد مصدومان، کمی تیم را دچار مشکل کرده است. بازی هم طبق قرعه‌کشی سازمان لیگ در اصفهان افتاده و این مسئله هم بدشانسی ما را کامل کرده است. با این وجود روحیه خوبی داریم و با حمایتی که مدیریت از بازیکنان انجام داده، قصد داریم با قدرت مقابل ذوب‌آهن حاضر شویم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ما به تیمی برخورد کرده‌ایم که بسیار قوی است و از کادر فنی خوبی هم بهره می‌برد. ابراهیم‌زاده فرد باهوشی است و ذوب‌آهن همیشه جزو مدعیان لیگ بوده است. با وجود تمام مشکلاتی که برای این بازی داریم اما سعی می‌کنیم با ارائه یک بازی خوب از اصفهان دست پر برگردیم و نسبت به این موضوع امیدواریم.» استیلی در ادامه در مورد وضعیت علی کریمی حرف می‌زند: «علی یک دوره مصدومیت طولانی را گذراند. حضور کریمی در تیم بار روانی تیم را بالا می‌برد و خوشبختانه شرایطش روز به روز در حال بهتر شدن است و شما در اصفهان هم خواهید دید که کریمی خیلی بهتر از دو، سه هفته قبل بازی خواهد کرد.» سرمربی پرسپولیس در واکنش به مذاکره مدیرعامل این باشگاه با اریکسون مربی سوئدی می‌گوید: «من به این چیزها عادت کرده‌ام و واقعا چیز خاصی ندارم که در این باره بگویم چرا که نخستین بار نیست چنین اتفاقی افتاده است و از ابتدای فصل چند بار این بحث‌ها تکرار شد. البته من پنجشنبه با رویانیان صحبت کردم و او هم به من گفت که صحبت با اریکسون برای فصل بعد بوده و تو هم کارت را با قدرت انجام بده. کاری به اریکسون ندارم و تمام تمرکزم روی پرسپولیس و موفقیت تیم است.»

نگران داوری

منصور ابراهیم‌زاده سرمربی ذوب‌آهن ابتدا در مورد شرایط تیمش می‌گوید: «خوشبختانه بازیکنان از آمادگی کامل برخوردار هستند و مصدوم و محروم هم نداریم. حتی قاسم حدادی فر هم به تمرین‌ بازگشته و امیدواریم برابر پرسپولیس بتواند به ما کمک کند. البته بازی برابر پرسپولیس حتی در خانه هم سخت است، ولی ما امیدواریم که بتوانیم از فرصت میزبانی کمال استفاده را ببریم. بازی کردن با پرسپولیس و استقلال همیشه باعث ایجاد انگیزه زیادی می‌شود و با توجه به اینکه بازی ما در جام حذفی است تلاش‌ می‌کنیم که پیروز شویم. ما نگاه ویژه‌ای به جام حذفی داریم، چون می‌توانیم با 6پیروزی به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم.»

قضاوت این دیدار بر عهده سعید مظفری‌زاده است که گویا ذوبی‌ها کمی روی او حساس هستند. ابراهیم‌زاده در این مورد می‌گوید: «امیدوارم نتیجه‌ بازی در زمین مشخص شود و اشتباهات داوری به ضرر هیچ کدام از 2تیم نباشد.»ذوب آهن به‌دلیل کاهش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا مجبور است در یک دیدار پلی‌آف شرکت کند. ابراهیم‌زاده در این مورد هم حرف می‌زند: «اگر AFC پیش از این به ایران گفته بود که سهمیه‌اش چقدر است، می‌توانستیم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و مشخص کنیم که 2سهمیه ایران را از لیگ برتر انتخاب کنیم یا از لیگ و جام حذفی. فکر نمی‌کنم هیچ جای دنیا برنامه‌های اینچنینی را سال به سال اعلام کنند که AFC هر سال سهمیه‌هایی را اعلام می‌کند و آنها را تغییر می‌دهد.»

برنامه بازی‌های یکشنبه 6 آذر

ذوب‌آهن- پرسپولیس
مس سرچشمه- صبا
ماشین‌سازی‌- داماش گیلان
سیاه جامگان- شهرداری یاسوج

کد خبر 152258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز