همشهری آنلاین: یک کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: برای کودکان بزرگ‌تر از 2 سال از لبنیات کم‌چرب استفاده کنید.

توصیه های جدی برای جلوگیری از چاقی کودکان

مینا مینایی در گفتگو با سلامتیران توصیه‌هایی را جهت کنترل اضافه وزن در کودکان به شرح زیر ارایه کرد:

- ­کودک را در 6 ماه اول زندگی فقط با شیر مادر تغذیه کنید.

- هنگامی که کودک گرسنه نیست او را مجبور به خوردن و آشامیدن نکنید.

- هنگام تماشای تلویزیون از دادن غذا یا تنقلات به او خودداری کنید.

- کودک را وادار به اتمام غذایش نکنید.

- به کودک برای غذا خوردن پاداشی مانند شکلات و شیرینی ندهید.

- تا حد امکان برای تغذیه کودکان خود، از غذاهای آماده کمتر استفاده کنید.

- مصرف غذاهای چرب و سرخ شده و تنقلات پرکالری و پرروغن مانند سیب‌زمینی سرخ شده، چیپس، پفک، شکلات، کیک‌های شکلاتی، بستنی، شیرکاکائو و... را تا حد ممکن کاهش دهید.

- به جای نوشابه از آب یا دوغ کم‌نمک استفاده کنید.

- مصرف کره، سرشیر و خامه را به حداقل برسانید و سس مایونز را از برنامه غذایی کودکان حذف کنید.

- به جای آب‌میوه‌های صنعتی آماده و شربت‌ها از میوه‌ها یا آب‌میوه طبیعی استفاده کنید.

- از سبزی‌های تازه یا بخار‌پز و میوه تازه در کنار غذای کودک استفاده کنید.

- از غذاهای فیبردار مانند نان سبوس‌دار (نان سنگک)، ماکارونی سبوس‌دار، بیسکویت سبوس‌دار، خشکبار و میوه‌های خشک، میوه‌ها و سبزی‌های خام در برنامه غذایی کودک خود استفاده کنید.

کد خبر 152663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار