همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی، وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی را مکلف به فراهم کردن زمینه شکل‌گیری تشکل‌های صنفی شاغلان در بخش ساختمان کردند.

‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در ادامه بررسی طرح بهبود مستمر محیط کسب و کار ماده 19 این ماده را با 147 رای موافق، 5 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این ماده، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به منظور ارتقاء کیفیت خدمات، شفاف‌سازی و شکل‌گیری بازار کار در زیربخش‌های مختلف بخش ساختمان و ایجاد سهولت و امنیت برای متقاضیان نیروی کار در این بخش، مکلف می‌کند که زمینه شکل‌گیری تشکل‌های صنفی شاغلان در بخش ساختمان را فراهم کند و شهرداری‌ها نیز مکلفند فضاهای ساختمانی مورد نیاز برای این تشکل‌ها را نیز تامین کنند.

در ذیل این ماده عنوان شده که این تشکل‌ها مسئولیت تعیین هویت، طبقه‌بندی مهارتی، کاریابی، معرفی کارجویان به کارفرمایان، معرفی کارگران و استاد کاران به مراکز فنی و حرفه‌ای و پیگیری امور بیمه درمان و بازنشستگی و امور رفاهی شاغلان در بخش ساختمان را بر عهده دارند.

این ماده همچنین تصریح می‌کند: این تشکل‌ها همچنین در قبال رفتار و عملکرد حرفه‌ای شاغلان در بخش ساختمان، مسئول و پاسخگو هستند و موظفند به شکایات رسیده در این باره رسیدگی کنند.

 

کد خبر 152540
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز