همشهری آنلاین: نمایندگان در نشست علنی امروز با فوریت بررسی طرح کمک به اجرای ماموریت های فرهنگی جوانان بسیج موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۸ آذر) مجلس شورای اسلامی فوریت طرح کمک به اجرای ماموریت‌های فرهنگی جوانان بسیج را با ۱۱۰ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن تصویب کردند. 

 این طرح در جهت حمایت از ارتقای سطح فعالیت‌های سازمان بسیج مستضعفان در مقابله با جنگ نرم دشمن و عملیاتی کردن برنامه‌های فرهنگی این سازمان ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس ماده واحده این طرح در صورت تصویب نهایی دولت موظف می شود در اجرای بند "ج" ماده 41 و 196 قانون برنامه پنجم توسعه اقدامات زیر را به عمل آورد:

الف- در اجرای ماده 196 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه هر سال معادل نیم درصد از محل افزایش درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات گازی را قبل از واریز به حساب ذخیره ارزی و معادل ریالی آن را پس از واریز به خزانه در اختیار سازمان بسیج مستضعفین قرار دهند.

ب- هر سال 10 درصد از اعتبارات بخش مربوط به جوانان به منظور مقابله با چالش های منطقه ای و فرامنطقه ای (فرهنگی، اجتماعی، علمی،مقابله با تهدیدات نرم و ... ) جهت بسط و گسترش بسیج در اختیار سازمان بسیج مستضعفین قرار گرفت.

پ-دولت موظف است 10 درصد از اعتبارات و کمک هایی که هر سال در قالب امداد و نجات به سازمان های امدادی از جمله هلال احمر تخصیص می دهد به منظور ایجاد زیرساخت ها و اتخاذ ساز و کارهای لازم در برنامه های دفاعی و بحران (امداد و نجات) در اختیار سازمان بسیج مستضعفین قرار دهد.

 

 

 

 

کد خبر 152564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز