یکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

رئیس گروه سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: دانش‌آموزان باید شیر را سر کلاس بنوشند و بردن آن به خارج از مدرسه ممنوع است.

شیر

الهه حسن‌پور با بیان اینکه شیر کامل‌ترین غذاست و مصرف آن در سن رشد از اهمیت خاصی برخوردار است به فارس گفت: هدف از اجرای توزیع شیر در مدارس، افزایش سرانه مصرف آن در سبد خانوار و سرانه کشوری است.

وی افزود: برخی دانش‌آموزان ابتدا علاقه‌ای به طعم شیر نداشتند و برخی هم نصف بیشتر شیر را داخل سطل آشغال می‌انداختند اما این مسئله با آگاهی دادن و بیان فواید شیر برطرف شد و هر روز رغبت دانش‌آموزان برای نوشیدن شیر بیشتر می‌شود چرا که آنها ضرورت مصرف این ماده غذایی را درک کرده‌اند.

رئیس گروه سلامت آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: نظارت دقیق بر اجرای توزیع شیر در مدارس یکی از اقداماتی است که به کیفیت بخشی طرح توزیع شیر کمک می‌کند، ضمن اینکه رساندن بموقع شیر به دانش‌آموزان از نکاتی است که باید همواره به آن توجه شود. همچنین دانش‌آموزان باید شیر را سر کلاس بنوشند و بردن شیر به خارج از مدرسه ممنوع است. ظاهرا خوردن شیر هم مانند بسیاری از امور در آموزش و پرورش که وظیفه تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور را بر عهده دارد اجباری می‌شود. پیش از این نیز بعضی امور مانند برخی رشته‌های ورزشی اجباری شده است نتایج آن وضعیت کنونی ورزش مدارس است.

در نظام کنونی تعلیم و تربیت یکی از روش‌های مدرن که در مدارس پیاده می‌شود «اجبار» است مانند اخذ پول اجباری، البته وقتی شیر با چند ماه تاخیر توزیع می‌شود باید با بیان چنین مسائلی تحت‌الشعاع قرار گیرد تا قصور در این باره کمتر به چشم آید.

کد خبر 152361
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز