همشهری‌آنلاین: رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر جزئیات آخرین تصمیمات این شورا را تشریح کرد.

یحیی طالبیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر، یحیی طالبیان درباره جلسه شورای سیاستگذاری این جشنواره که صبح امروز در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: مباحث علمی جشنواره مورد نظر بود و با رایزنی‌هایی که صورت گرفت نظر عمومی بر این بود که جریان جشنواره فجر به عنوان شاخص برای شعر کشور تلقی شود.

وی در توضیح این تصمیم گفت: مجموعه جشنواره‌ها با همه تنوع و تکثر به لحاظ اینکه موضوع خاصی را در برمی‌گیرند و یا در مقاطع خاص و یا قالبهای شعری خاص برگزار می‌شوند، نمی‌توانند به عنوان جریان شعر کشور تلقی شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر ادامه داد: بنابراین قرار شد دبیر جشنواره با رایزنی شورای سیاسگذاری و انتخاب داورانی هوشیار و عالم بتواند افرادی را برگزیند که این افراد در حوزه‌های مختلف شعر در کشور شاخص باشند.

طالبیان اضافه کرد: تعدادی از پیشکسوتان شعر کشور بنا به ملاحظات خود در جشنواره شرکت نمی‌کنند که با رایزنی مقرر شد ساز و کاری فراهم شود تا شرکت این عزیزان هم در جشنواره محقق شود و یا آنکه بخشی در جشنواره ایجاد و از افرادی تقدیر شود.

وی تاکید کرد: در این قدردانی باید مجموعه فعالیت‌های شعری افراد در حوزه‌های مختلف ملاک انتخاب باشد تا شخصیت این شعرا بتواند در جامعه شعری کشور به عنوان الگو و شاخص معرفی شود.

طالبیان با بیان اینکه در جلسه شورای سیاستگذاری احکام اعضا تقدیم شد، اضافه کرد: حکم دبیر علمی و دبیر اجرایی جشنواره نیز ارائه و از زحمات دبیر اجرایی سابق تشکر و قدردانی شد. در این جلسه برخی از کمبودها و یا نقصان‌ها که در روند اجرای جشنواره قبلی پدید آمده بود، نقد و بررسی شد تا در برگزاری جشنواره ششم مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 152344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز