همشهری آنلاین: به اعتقاد یک شاعر با توجه به اینکه گستردگی شعر و شاعری زیاد شده، بهتر است که شبکه رادیویی یا تلویزیونی مختص به شعر در صداوسیما ایجاد شود.

مرد جاعل - دستگیری
عبدالرحیم سعیدی‌راد شاعر در گفتگو با ستاد خبری ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر، یکی از اهداف انقلاب اسلامی را توجه به شعر دانست و در این باره گفت: به جرأت می‌توان اذعان کرد که در هیچ دوره‌ای از تاریخ، این مقدار به شعر توجه نشده است؛ چرا که تا پیش از آن نه به این میزان شاعر داشتیم و نه اینکه کنگره‌ها و جشنواره‌های متعدد شعر برگزار می‌شد. به همین دلیل انقلاب اسلامی این ظرفیت را ایجاد کرده است تا توجه ویژه‌ای به شعر شود.

شعر هم نیاز به مدیریت دارد

وی ادامه داد: اما آن قدر که به شعر توجه می‌شود به شاعر توجه نمی‌شود و لازم است که مدیریت در این زمینه صورت گیرد و به زندگی معیشتی شاعران رسیدگی شود.

سعیدی‌راد با اشاره به اینکه شعر هم نیاز به مدیریت دارد، گفت: یکی از برنامه‌های آقای طالبیان قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و ادب باید این باشد که مدیریت شعر کشور را عهده دار شود تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق بتوان از موازی‌کاری‌ها در حوزه شعر جلوگیری کرد.

به نثر ادبی بعد از انقلاب توجه ویژه شود

این شاعر همچنین پیشنهاد داد: بهتر است که قالب نثر ادبی نیز در بخش‌های جشنواره شعر فجر دوره‌های آینده اضافه شود؛ چرا که نثر ادبی یکی از بخش‌هایی است که بعد از انقلاب مورد غفلت و کوتاهی قرار گرفته و در سال‌های اخیر به این حوزه توجه شده به همین دلیل لازم است در جشنواره شعر فجر نیز وجود داشته باشد.

سعیدی‌راد در پایان سخنانش افزود: با توجه به اینکه گستردگی شعر و شاعری زیاد شده، بهتر است که شبکه رادیویی یا تلویزیونی مختص به شعر در صداوسیما ایجاد شود.

ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر از 17 بهمن با برگزاری آیین افتتاحیه در کرمانشاه آغاز شد و اول اسفند ماه با برگزاری مراسم اختتامیه در تهران به پایان می‌رسد.
کد خبر 160279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز