شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اندازه‌گیری مکرر فشار خون به خصوص اگر نیاز به رفتن به درمانگاه داشته باشد، برای افراد ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. اما اکنون یک وسیله و یک برنامه کاربردی برای آیفون،آیپد و آی‌پاد می‌تواند این مشکل را حل کند.

ihealth

به گزارش گیزمگ "سیستم پایش فشار خون" iHealth که با آیفون، آیپاد و آی‌پد کار می‌کند شامل یک بازوبند فشار خون است که به یک پایه متحرک متصل است و برنامه کاربردی رایگان iHealth که کاربر می‌تواند روی وسیله انتخابی‌اش آن را به راه بیندازد تا اندازه‌گیری‌های فشار خون سیستولی و دیاستولی و سرعت ضربان قلب را ثبت کند.

همچنین به زودی با ارائه برنامه کاربردی iHealth Scale می‌توان داده‌های مربوط وزن را هم وارد این سیستم کرد.

سیستم پایش فشار خون بوسیله بیماران در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما با توجه به اینکه پایه این ابزار دارای باتری‌های قابل شارژ است می‌توان در خارج از خانه برای مثال در مسافرت نیز از آن استفاده کرد. کاربران وسیله الکترونیکی‌شان روی این پایه (که وسیله را هم شارژ می‌کند) می‌گذارند و اطلاعات به دست آمده از بازوبند اندازه‌گیری کننده فشار خون را وارد آن می‌کنند.

پس از ورود داده‌ها به دستگاه برنامه کاربردی مسئولیت را به عهده می‌گیرد. این برنامه داده‌های فرستاده‌شده از بازوبند را به صورت اشکالی روی صفحه رسم می‌کند.

قیمت این سیستم پایش فشار خون 99.95 دلار آمریکا است.

یک وسیله مشابه نام MDMouse هم به بازار عرضه شده است که طرز کار مشابهی دارد، و فشار خون کاربر را از طریق یک کاف انگشتی اندازه می‌گیرد.

سیستم مشابه برای اندازه‌گیری وزن، به نام iHealth Scale شامل یک ترازوی دیجیتال استاندارد است که به صورت بی‌سیم اطلاعات را از راه بلوتوث به وسیله الکترونیکی کاربر می‌فرستد. برنامه کاربردی مربوط نتایج را نشان می‌دهد و سابقه آنها را به صورت متنی و گرافیکی نگه می‌دارد.

کاربران می‌توانند از این وسیله برای کاهش وزن استفاده کنند و نتایج را با ای‌میل برای پزشکشان بفرستند. iHealth Scale با باتری نیم‌قلمی کار می‌کند و وزن را بر حسب کیلوگرم یا پوند ثبت می‌کند.

کد خبر 152163

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز