گروه شهری: مراسم تالار گفت‌وگوی محیط‌زیست شهری با حضور 100 نماینده از هیئت‌‌های مذهبی و مدیران شهری و اساتید دانشگاه در تالار اجتماعات پارک لاله تهران برگزار شد تا در آستانه ماه محرم و آغاز عزاداری‌های این ماه، هیئت‌های مذهبی با مشکلات ناشی از استفاده ظروف یکبار مصرف آشنا شوند.

محمد هادی حیدرزاده، رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اعلام این خبر به همشهری افزود: در ایام ماه محرم و عزاداری‌ها، هیئت‌های مذهبی برای پذیرایی از عزاداران از ظروف یکبار مصرفی استفاده می‌کنند که این ظروف در بسیاری موارد استاندارد نیستند.

وی در ادامه تاکید کرد: پلیمر بسیاری از ظروف یکبار مصرف نیز به‌گونه‌ای است که هنگام مواجهه با دمای بالا معضلات بهداشتی زیادی را به‌وجود می‌آورند اما متأسفانه خیلی از هیئت‌ها این مسئله را نمی‌دانند.

حیدرزاده با تاکید بر لزوم آموزش موارد بهداشتی برای استفاده از ظروف یکبار مصرف به هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: این آموزش‌ها در جلسه روز گذشته به نمایندگان هیئت‌‌ها ارائه شد، همچنین نمایشگاه عطر سیب هم که تا هشتم آذر برپاست، در این زمینه فعال خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف بعد از برگزاری هیئت‌هاست که منظره نامناسبی را به‌وجود می‌آورد. در این زمینه نیز اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است تا امسال ظروف مصرف شده، با همکاری هیئت‌ها از محل جمع‌آوری شوند، چراکه زیبنده نیست در اطراف حسینیه‌ها و هیئت‌ها شاهد انبوهی از ظروف یکبار مصرف آلوده باشیم.

رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین از اجرای طرح خادم‌الحسین با هماهنگی معاونت خدمات شهری در این زمینه خبر داد. سازمان آتش‌نشانی نیز با توجه به سرمای هوا و برپایی چادرها و تکایای عزاداری، خدماتی را برای مقابله با حوادث احتمالی ارائه خواهد داد.

کد خبر 151927
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز