گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: با گذشت چند ماه از اصلاح قمیت نان، وعده‌های بهبود کیفیت این فراورده در کوتاه مدت محقق نشده و وزیر صنعت معدن و تجارت از بهبود کیفیت نان طی 3 تا 4 سال آینده خبر می‌دهد.

نان

عرضه چندنرخی و افت کیفی انواع نان در حالی به محل مشاجره مردم و نانوایان تبدیل شده که با اجرای طرح هدفمندی یارانه نان مسئولان وعده تحول کیفی این فراورده را طی چند هفته مطرح کرده و از چندی پیش طرح بهبود کیفیت نان اجرایی شده است.

مهدی غضنفری در پاسخ به خبرنگار ما در زمینه مشکلات کیفیت نان، محقق نشدن وعده‌های قبلی مسئولان و زمان شکل‌گیری تحول کیفی در تولید و عرضه این فراورده گفت: بهبود کیفیت نان فرایندی مرتبط با حوزه کشاورزی و بازرگانی و صنعت و فرایندی زمان‌بر است و با برنامه‌های در حال اجرا انتظار می‌رود طی 3 تا 4 سال آینده بهبود کیفیت نان را شاهد باشیم.

غضنفری در مورد گلایه مصرف‌کنندگان از افت کیفیت، عرضه چند نرخی و افزایش ضایعات نان افزود: اکنون به جز گندم تولیدشده در 3 استان خوزستان، گلستان و فارس سایر واریته‌های گندم از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و علاوه بر این امسال شاهد سن‌زدگی یک میلیون تن گندم تولیدی بودیم و با این روند کیفیت آرد نیز مطلوب نیست.

واردات میوه‌های ممنوعه را کتمان نمی‌کنم

درحالی‌که وزیر جهاد کشاورزی با رفع مسئولیت خود پاسخگویی در مورد واردات میوه را به سایر دستگاه‌ها ارجاع داده، غضنفری در زمینه افزایش واردات غیرقانونی میوه نیز وزارت جهاد کشاورزی را متولی این امر دانست و گفت: همه موازین، چارچوب‌ها و آزادی عمل در حوزه واردات محصولات کشاورزی به این وزارتخانه منتقل شده و ما نیز در بخش ثبت‌سفارش اعلام کرده‌ایم تا این کار براساس ضوابط وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد این پرسش خبرنگار ما که واردات اخیر مرکبات به‌رغم ممنوعیت واردات این محصولات از خردادماه صورت گرفته است گفت: واردات میوه‌های ممنوعه به کشور موضوعی نیست که بتوان آن‌را کتمان کرد؛ گرچه ممکن است این میوه‌ها از طریق قاچاق نیز به کشور وارد شده باشد. با وجود این در نشستی با مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، گمرک ایران و وزارت جهاد کشاورزی این موضوع بررسی خواهد شد.

انتقاد از ارز چند نرخی

غضنفری در مورد اختلاف دیدگاه وی با وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد نرخ ارز نیز گفت: برای ما تثبیت نرخ ارز اهمیت دارد و در واقع طرفدار خروج از ارز چندنرخی و ورود به ارز تک نرخی و تثبیت قیمت آن هستیم.

وی با بیان اینکه تاثیر نوسان نرخ ارز در بخش صنعت، معدن و تجارت متفاوت است افزود: افزایش نرخ ارز بهبود شرایط برای صادرکنندگان و کاهش آن وضعیت بهتری برای واردکنندگان کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای و اجرای سیاست‌های تنظیم بازار را رقم خواهد زد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: عرضه چندنرخی و نوسان قیمت ارز به زیان این بخش است و بهتر است بانک مرکزی نرخ ارز را تثبیت کند تا بخش‌های مختلف صنعت و تجارت قادر به تنظیم فعالیت‌های خود باشند.

اختلاس 800 میلیون تومانی در شورای اصناف

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اختلاس اخیر در شورای اصناف پاسخگویی به این موضوع را به رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان این وزارتخانه ارجاع داد که وی نیز با تایید برداشت غیرقانونی حدود 800 میلیون تومان توسط یکی از کارکنان شورای اصناف گفت: پس از آنکه حدود 800 میلیون برداشت غیرقانونی از سوی یکی از کارکنان زن شورای اصناف با جعل امضا انجام شد تیم حسابرسی را برای بررسی موضوع اعزام کردیم و پس از بررسی و تشکیل پرونده انتظامی اکنون این موضوع در مرجع قضایی در حال بررسی است.

حسن رادمرد نقش رئیس شورای اصناف در این اختلاس را رد کرد و گفت:‌ در این مورد رئیس شورای اصناف مشکلی نداشته و مسئول مالی شورای اصناف بوده که در مورد جعل چک‌ها و برداشت غیرقانونی اقدام کرده است، فرد متخلف هم‌اکنون با قرار وثیقه 1.5 میلیارد تومانی آزاد شده است.

کد خبر 151810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز