یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: "چهره انسان در هزاره سوم" و "جلوه‌های تجلی نور و رنگ در هنر قدسی" موضوعات بخش عکس چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر اعلام شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد مهدی رحیمیان؛ دبیر بخش عکس چهارمین جشنواره تجسمی فجر گفت: رشته عکس جشنواره امسال در سه بخش ویژه، بخش اصلی و بخش جنبی برگزار می‌شود.

رحیمیان افزود: بخش ویژه به موضوع بیداری اختصاص دارد که شامل آثار عکاسان سراسر جهان از جنبش‌ها و تحولات سیاسی و اجتماعی کشورهای اسلامی در سال‌های 2010 و 2011 است.

وی درباره بخش اصلی رشته عکس جشنواره گفت: در این بخش دو موضوع در نظر گرفته شده است.

موضوع چهره انسان در هزاره سوم شامل آثار و پرتره‌های خلاقانه‌ای است که وضعیت بشر را در دوران معاصر به تصویر کشیده‌اند، آثاری که انسان معاصر را در زمان‌ها، مکان‌ها و موقعیت‌هایی مانند کار، تفریح و شادی، تنهایی، در کنار یکدیگر، در درد و رنج و در زندگی و مرگ در سراسر جهان و در بین تحولات فکری و اجتماعی نشان دهد.

موضوع دیگر بخش اصلی، جلوه های تجلی نور و رنگ در هنر قدسی است این موضوع آثاری را شامل می‌شود که با رویکردی عکاسانه در جست و جوی تاثیرات نور در معماری فضای معنوی و مکان نیایش در میان اقوام، فرهنگ‌ها، مذاهب و ملل جهان است و به درآمیختگی نور، فضا و انسان و تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر در این مکان‌ها پرداخته باشد.

رحیمیان درباره بخش جنبی رشته عکس چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: در این بخش نمایشگاهی از آثار عکاسان به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود.

هنرمندان برای ثبت نام و ارسال آثار به چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر تا 20 آذر ماه می‌توانند از طریق سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.irآثار خود را ارسال کنند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و سرامیک،‌مجسمه‌سازی، پوستر، عکاسی، تصویر‌سازی، کاریکاتور و فیلم‌های کوتاه هنرهای تجسمی 10 بهمن تا 14 اسفند ماه در تهران، مراکز استان‌های کشور و چند کشور خارجی برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 151630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز