مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: تعلل دستگاه‌های مسئول در پرداخت اعتبارات مترو حیرت‌آور است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه معلوم نیست چرا باید هرساله اینقدر از وقت مدیریت شهری، نمایندگان مجلس، سازمان‌ها و نهاد‌های نظارتی به پیگیری اخذ اعتبارات یارانه مترو و اتوبوسرانی بگذرد، گفت: تعلل دستگاه‌های مسئول واقعا حیرت‌آور است.سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با تهران سما افزود: ناهنجاری به حدی رسیده که علاوه بر زیر پاگذاشتن قانون و ندادن یارانه‌های مصوب مجلس، با بودجه بیت‌المال و رسانه رسمی دولت اطلاعات غیرواقعی را به خورد جامعه می‌دهند.

وی با طرح این سؤال که مگر مترو می‌تواند بدون یارانه مصوب مجلس ادامه حیات دهد؟ ادامه داد: با وجود اینکه یک ریال از یارانه‌های مترو پرداخت نشده اما مترو با حمایت‌های بی‌دریغ شورای اسلامی شهر و شهردار تهران همچنان سرویس‌دهی می‌کند این درحالی است که اظهار می‌دارند شهرداری یارانه مترو را نداده! اگر اینطور است پس چرخ مترو چگونه می‌چرخد؟ تشکری هاشمی اظهار کرد: هرساله مجلس شورای اسلامی با تصویب تبصره‌های بودجه، اهداف و راهبرد‌های سالانه کشور را برای توسعه موزون و پایدار با تمرکز بر فعالیت‌های زیر بنایی فراهم آورده مسیر حرکت مجریان قانون را شفاف و چارچوب فعالیت آنان را مشخص می‌سازد. وی ادامه داد: قاعدتا دولت نیز به‌عنوان مجری مصوبات، باید تلاش کند تا قانون به نحو شایسته به اجرا درآید و طبیعی است که اگر حتی بخشی از قانون به خوبی اجرا نشود اختلال در اجرای راهبرد‌های مجلس و برنامه‌های بلندمدت کشور ایجاد خواهد کرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی درباره لزوم توسعه حمل‌ونقل عمومی و پایدار نظیر مترو گفت: آمار بیش از20 هزار مرگ و میر ناشی از تصادفات، گره‌های کور ترافیکی، میلیون‌ها ساعت اتلاف وقت مردم در راه‌بندان‌های شهری، آلودگی هوا، بیماری‌های قلبی - عروقی و تنفسی، تخریب محیط‌زیست و از بین رفتن میلیارد‌ها دلار اعتبارات کشور برای واردات سوخت، وجود گازهای گلخانه‌ای و پدیده وارونگی هوا همه ریشه در توسعه‌نیافتگی حمل‌ونقل عمومی و استفاده بی‌رویه از وسایل نقلیه شخصی دارد. تشکری با طرح این پرسش که آیا اجرانکردن قانون و بی‌مهری به مترو و متعاقب آن تحمیل مشکلات به مردم منصفانه است، گفت:‌ ای‌کاش به همین حد بسنده می‌شد، متأسفانه ما هر از گاهی شاهد بداخلاقی‌ها و اظهارات غیرمسئولانه افرادی هستیم که با طرح مطالب به‌دور از واقعیت و اخلاق اسلامی به‌دنبال توجیه عملکرد ضعیف و قانون گریزی‌های خود هستند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: 3سال است که با دلایل واهی مصوبه استفاده از صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی در هفتاد خوان بروکراسی دستگاه‌های دولتی متوقف است که انتظار می‌رود با مداخله و قاطعیت مجلس شورای اسلامی و ورود سازمان‌های نظارتی این گره کور گشوده و مسیر توسعه پایتخت هموار شود.

کد خبر 151566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز