گروه شهری: موضوع قطع درختان باغ قلهک که موجب شکایت شهرداری تهران از سفارت انگلستان شده است، با پیگیری نمایندگان مجلس و حضور مدیران دولتی و شهری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دنبال خواهد شد.

در همین ارتباط عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، متولی اصلی بازگشایی پرونده بازپس‌گیری باغ قلهک را شهرداری خواند و گفت: شهرداری متولی فضاهای شهری است و پرونده بازپس‌گیری باغ قلهک از سفارت انگلستان نیز توسط این نهاد بازگشایی شد.مهدی مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: ارزش درختان در ایران برابر با ارزش جان یک انسان است و شهرداری تهران نیز در برخورد با این موضوع حساسیت کافی داشته و اقدامی بسیار مطلوب انجام داده است. حال اینکه نهادهای دیگر نیز باید با شهرداری برای بازپس‌گیری باغ همراهی کافی داشته باشند.وی در ادامه اذعان داشت: با وجود اینکه ممکن بود بازگشایی پرونده باغ قلهک تبعات سیاسی برای شهرداری تهران داشته باشد و طبیعتا شهرداری‌ها معذوریت‌هایی برای ورود به اینگونه مسائل دارند، اما شهرداری تهران بسیار مسئولانه و با شجاعت به این پرونده ورود پیدا کرده و متولی اصلی آن شده است.

مهدی‌زاده گفت: پرونده باغ قلهک توسط شهرداری باز شده و شهرداری وظایف خود را به خوبی می‌داند. نهادهای دیگر نیز باید به همین صورت وارد عمل شوند. عضو کمیسیون امنیت ملی از طرح سؤال درخصوص این پرونده به وزارت خارجه خبر داد و گفت: در جلسه هفته آینده که با حضور وزیر خارجه برگزار خواهد شد سؤالاتی درخصوص اینکه چرا باغ قلهک دراختیار سفارت انگلستان قرار گرفته و تعیین تکلیف واگذاری این باغ در قالب اجاره، هدیه و... مطرح خواهد شد.

همچنین یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی درخصوص شکایت شهرداری تهران از سفارت انگلیس اظهار داشت: شهردار تهران درخصوص طرح بحث شکایت نخستین گام را برداشت که اقدام هوشمندانه‌ای بود و در واقع با این شکایت پرونده باغ قلهک به جریان افتاد.کریمی قدوسی گفت: از آنجایی که این شکایت مربوط به شهردار تهران است و درصورت شکایت قالیباف به سایر زوایای این باغ رسیدگی خواهد شد سعی می‌کنیم که از نظرات وی هم در بررسی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی استفاده کنیم.نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دعوت از آقای قالیباف در کمیسیون امنیت ملی برای پرداختن به موضوع باغ قلهک قطعا صورت می‌گیرد و در این راستا ما سعی می‌کنیم که از هر فرد دیگری که می‌تواند مشورت صادقانه و کارشناسی‌شده بدهد استفاده کنیم.

کد خبر 151414
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز