چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگترین املت ایرانی به طول 40 متر به مناسبت گرامیداشت روزجهانی تخم‌مرغ با همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه طبخ و رونمایی شد.

بزرگترین املت ایرانی در بندر گناوه

به گزارش ایسنا، دکتر اسماعیل منصوری‌زاده سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در آیین رونمایی از این املت گفت: برای پخت این املت یک هزار عدد تخم‌مرغ، 60 کیلوگرم گوجه‌فرنگی، 40 کیلوگرم پنیر پیتزا و 30 لیتر روغن استفاده شد.

وی افزود: براساس اطلاعات بدست آمده تاکنون املتی به این اندازه در کشور طبخ نشده که امیدواریم با این اقدام رکوردی با نام شهرستان گناوه در کشور ثبت شود.

وی با بیان اینکه این ابتکار به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ استفاده از تخم‌مرغ در سبد غذایی خانوارها صورت گرفته است، یادآورشد: برای طبخ این املت معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و شرکت صنایع تبدیلی پارس آیلین مهر با شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان همکاری و مساعدت کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه به نقش و فواید تخم‌مرغ اشاره کرد و گفت: این ماده مغذی سرشار از اسیدهای آمینه است که برای بدن ضرورت دارد . تخم‌مرغ منبع بسیار غنی و جایگزینی مناسب برای گوشت قرمز است که می‌توان از آن غذاهای مختلفی طبخ کرد و از آن‌ها بهره برد.

دکتر منصوری استفاده بی‌رویه و زیاد از تخم‌مرغ را به ویژه برای بیماران قلبی و عروقی و دارای چربی بالا مفید ندانست و از مردم خواست تا این ماده مغذی را در سفره غذایی خود قراردهند و به طور اصولی از آن بهره ببرند.

فرماندارشهرستان گناوه هم سلامتی را از نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و گفت: تغذیه سالم نقش اثرگذاری در سلامت و تندرستی مردم دارد.

کد خبر 151261
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز