سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد در نخستین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایرانی، با تبریک عید غدیر اظهارات داشت: عید غدیر به یک معنا بزرگترین عید بشریت است، عید بشریت و همه پیامبران الهی است. خدای متعال به پیامبر (ص) می‌فرماید اگر غدیر را برپا نکنی رسالتت را انجام نداده‌ای.

 به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به این‌که «رسالت پیامبر، تکمیل پیام همه پیامبران الهی است» تصریح کرد: او آمده تا از زحمات تمام پیامبران الهی نتیجه‌گیری کند. همه پیامبر آمده‌اند تا عدالت، عشق و کرامت را برپا کنند که این‌ موارد در سایه حاکمیت انسان کامل و عادل است به یک معنا همه پیامبر آمده‌اند که انسان را در صراط مستقیم قرار دهند و ابتدای صراط مستقیم، عید غدیر است.

 رئیس‌جمهور عید غدیر را متعلق به همه دانست و گفت: این‌که گفته شود عید غدیر متعلق به شیعیان و مسلمانان است، اشتباه است، زیرا پیامبران برای همه بشریت هستند، حضرت ابراهیم، نوح، موسی و عیسی متعلق به همه بودند و پیامبر عزیز اسلام نیز متعلق به همه است.

 وی با بیان این‌که «انسان اشرف مخلوقات است» یادآور شد: به استناد کلام خدا، خداوند همه این عالم را برای انسان خلق کرده است و انسان را نیز برای خودش خلق کرد. تفسیر بسیار ساده از آن این است که انسان جلوه خداوند است، اگر انسان خلق نمی‌شد راهی برای شناخت خداوند وجود نداشت، زیرا خدا خالق و ما مخلوق هستیم.

 رئیس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های انسان ادامه داد: انسان دارای فطرت الهی است و می‌تواند تمام اسماء و صفات خدا را در خود تجلی دهد. اختیار و انتخاب نیز یکی دیگر از ویژگی‌های انسان به شمار می‌رود.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که «انسان دو ماموریت دارد» تصریح کرد: ماموریت نخست انسان این است که خود را تا خدا بالا بکشد و در حقیقت تجلی خدا شود. ماموریت دیگر انسان نیز تلاش برای بدست آوردن زندگی سعادتمند است. باید به جایی برسیم که همه‌ انسان‌ها بتوانند تجلی خدا شوند و به یک زندگی سعادتمند برسند زیرا خدا کمال انسان را در تلاش برای رسیدن به سعادت قرار داده است و کمال انسان در گرو تلاش برای سعادت جامعه است.

 رئیس دولت دهم گفت: انسان منهای آزادی بی‌مفهوم است، هر انتخابی که انسان انجام می‌دهد تابع آزادی او است و هیچ عملی با توجیه اجبار از انسان قابل قبول نیست، اساس ارزشمند بودن حرکت انسان این است که آزادانه انتخاب می‌کند.

 وی افزود: هیچ پیامبری مردم را با اکراه و جبر وادار به پذیرش حق نکرد، پذیرش حق زمانی ارزش دارد که آزادانه انتخاب شود. "لا اکراه فی‌الدین". آزادی حقیقی فقط فقط در سایه عبودیت خداست، اگر توحید نباشد آزادی وجود ندارد.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: کسی که تحت تاثیر تعصبات حزبی، گروهی و تمایلات شخصی تصمیم می‌گیرد، اسیرترین اسیرهاست. توحید رمز آزادی است، آزادی جز در سایه عبودیت معنا ندارد.

 وی با طرح این سوال که آیا در جامعه آمریکا آزادی وجود دارد؟ افزود: می‌توانم اثبات کنم که بیش از 99 درصد تصمیمات زمامداران آمریکایی تحت تاثیر خودخواهی‌ها و تمایلات شخصی است. بوش مدعی آزادی بود، آیا آزادی را به عراق و افغانستان آورد؟

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که «اگر عشق را از انسان بگیریم چیزی از او باقی نمی‌ماند» خاطرنشان کرد: هر جا عشق کنار رود جای آن را کینه می‌گیرد و زمانی که کینه جای گرفت، چپاول‌ها، اشغالگری‌ها و کشتارها حاصل آن خواهد شد، عدالت عامل اصلی در حرکت تکاملی انسان است. عدالت، عشق‌آفرین و آزادی‌آفرین است، همه پیامبران الهی آمده‌اند تا توحید و عدالت بیاید.

 وی با طرح این سوال که چرا عدالت مهم است، تصریح کرد: عدالت برای انسان یعنی فراهم کردن شرایط برای شکوفا کردن استعدادها. به خاطر وجود تبعیض و بی‌عدالتی میلیاردها استعداد انسانی در جهان ناشکفته دفن می‌شود.

 رئیس جمهور با طرح این موضوع که عدالت چگونه در جامعه برپا می‌شود؟ اظهار کرد: حاکم در برپایی عدالت نقش کلیدی دارد و البته مردم نیز نقش بسیار مهمی دارند و در حقیقت این دو مکمل یکدیگر هستند. به گفته شهید مطهری، فساد (به معنای عام) در جامعه از بالا به پایین سرایت می‌کند، لازمه اصلاح جامعه، اصلاح حاکمیت است.

 وی ادامه داد: یک حاکم چه زمانی می‌تواند عدالت را حاکم کند؟ زمانی حاکم می‌تواند عدالت را حاکم کند که خود عادل، عاشق و آزاد باشد. به نسبتی که حاکم عادل، عاشق و آزاد است می‌تواند جامعه را به عدالت، عشق و آزادی برساند، حاکمی که بویی از این‌ها نبرده باشد چه می‌تواند بکند. کسی می‌تواند نهایت عشق، آزادی و عدالت را برپا کند که وجودش عین عشق، عدالت و آزادی باشد و همه این‌ها در وجود کسی به نام انسان کامل است که ما به آن امام می‌گوییم.

دکتر محمود احمدی‌نژاد با تاکید مجدد بر این‌که «ماموریت امروز ما ساختن ایران است» این سوالات را مطرح کرد که چرا ساختن ایران مهم است؟ چرا مستکبران با ساختن ایران مخالفند؟ و چرا هر پیشرفتی در ایران روی می‌دهد اخبار آن در صدر اخبار آن‌ها قرار می‌گیرد؟

 وی با بیان این‌که «پاسخ این سوالات، پاسخ بسیاری از سوال‌های سیاسی و اجتماعی است» تصریح کرد: باور من این است که ایران دارای ویژگی‌های بسیار مهمی است که نخستین ویژگی آن، قدرت فرهنگ‌سازی و تمدن‌آفرینی است. اگر ملت ایران توان فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی خود را پشتوانه اسلام قرار نمی‌داد، امروز اثری از اسلام نبود. وی تصریح کرد:آن‌هایی که مدعی اسلام هستند، امروز اسلام آن‌ها چیزی را به اسلام اضافه نکرده است. تجربه تاریخی می‌گوید اگر ایرانی‌ها فرصتی یابند می‌توانند تمام معادلات جهانی را تحت تاثیر خود قرار دهند.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، توحید، حق‌طلبی، عدالت‌جویی، صلح‌خواهی و مهربانی را از ویژگی‌های فرهنگ ملت ایران برشمرد و گفت: به همین دلیل دشمنان مخالف ساختن ایران هستند. امروز هر کس برای عدالت و آزادی دلش می‌سوزد باید دلش برای ساختن ایران نیز بسوزد.

 احمدی‌نژاد یادآور شد: برای ساختن جامعه سعادتمند و رسیدن به قله کمال الهی نیازمند پاکی، امید، اراده، خطرپذیری و آرمان‌خواهی هستیم.

 وی جوانی را یادآور امید، نشاط، ‌آرمان‌خواهی، اراده و خطرپذیری عنوان کرد و گفت: تقریبا موتور محرک همه تحولات تاریخی جوانان بودند، ماموریت شما جوانان بسیار سنگین است، من به توانایی شما برای ساختن فردای ایران ایمان دارم.

احمدی‌نژاد گفت: اسلام برای شخص خاصی نیست و هرگاه از عدالت و آزادی صحبت می‌کنیم معنای آن بازگشت به ارزش‌های انسانی است.

 وی تصریح کرد: دشمنی نظام سلطه با ما منحصر به 32 سال نیست، اما در این مدت به اوج خود رسیده است و در حقیقت آن‌ها از گذشته‌های دور به دنبال محو کردن ایران بودند. ملت ایران آن‌قدر از نظر فرهنگی بالاست که ارزشمند‌ترین هدیه الهی یعنی ولایت را پذیرفته است. پس از انقلاب به دلیل این‌که باورها و اراده ملت ایران، جاری شد؛ دشمنی‌ها بیشتر شد.

 رئیس‌جمهور در ادامه یادآور شد: وقتی می‌گوییم ایران، ممکن است بعضی‌ها فکر کنند منظور ناسیونالیسم است، اما ایران یک فرهنگ و تمدن است. این‌که می‌گوییم ایران، تفاخر نیست، بلکه یادآوری مسوولیت تاریخی ما برای ساختن ایران و جهان است.

 احمدی‌نژاد در پایان تاکید کرد: یقین دارم جوانان امروز ایران زیباترین سرنوشت را برای خود انتخاب خواهند کرد.

 بر اساس این گزارش، در این مراسم از شبکه اجتماعی منادیان صلح و عدالت رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم عباسی وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: بافضیلت‌ترین مجموعه اجتماعی عصر حاضر، جوانان ملت غیور و ارزشمند ایران هستند و شهدا بهترین افراد برخاسته از جوانان ملت ما بودند.

 در این مراسم همچنین تندیس و نشان صلح و عدالت به دکتر محمود احمدی‌نژاد اهدا شد.

  آمار واطلاعات دقیق‌ لازمه برنامه‌ریزی‌هدفمندتر است

رئیس جمهور همچنین دوشنبه در دیدار مدیران مرکز آمار ایران داشتن اطلاعات و آمار دقیق و کامل را لازمه تصمیم‌گیری‌های درست و هدفمند دانست و گفت: به‌ هر میزان که آمار و اطلاعات دقیق‌تر و واقعی‌تر باشد، فرصت برنامه‌ریزی بهتر و هدفمند، بیشتر و بالاتر خواهد بود.

 احمدی‌نژاد همچنین با قدردانی از تلاش همه کسانی که با عشق و علاقه دست‌اندرکار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 بودند، اهمیت و تاثیر اطلاعات و آمار را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: برای ملت ایران که به دنبال اجرای عدالت و رسیدن به قله‌های پیشرفت است، در دسترس بودن آمار و اطلاعات دقیق فرد فرد جمعیت، همه استعدادها و جای جای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 رئیس‌جمهور بر ضرورت وجود پایگاه آماری مستقل، متمرکز و جامع در کشور تاکید کرد و گفت: این پایگاه آماری باید بگونه‌ای باشد که به همه نیازهای کشور پاسخ دهد و حتی‌الامکان باید به روز باشد تا دستگاه‌ها و مراکز گوناگون تصمیم‌گیری بتوانند اطلاعات خود را از آن دریافت کنند و مرکز آمار ایران مسوولیت اصلی را در این خصوص دارد.

 احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: نقطه نهایی تمامی تلاش‌ها در حوزه آمار و اطلاعات رسیدن به جایگاهی است که همه اطلاعاتی که در کشور تولید شده و در زندگی و برنامه‌ریزی اجتماعی مؤثر است، جمع‌آوری و پردازش شده و در اختیار سلسله‌مراتب تصمیم‌گیری کشور قرار بگیرد.

 رئیس‌جمهور افزود: باید به جایی برسیم که تمام مراکز دولتی به صورت روزانه به آخرین آمار و اطلاعات اقتصادی و جمعیتی کشور متصل باشند و تحلیل‌های عالمانه‌ای را برای تصمیم‌گیری‌های خود از این آمار دریافت کنند.

 احمدی‌نژاد با اظهار امیدواری از این‌که سرشماری بعدی سال 95 از حالت فعلی خارج شده و کشور به مرحله بالاتری از دریافت اطلاعات و پردازش آن منتقل شود، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف در اولین گام باید تمام پایگاه‌های اطلاعاتی کشور به مرکز آمار ایران متصل شود.

 رئیس‌جمهور اضافه کرد: باید به جایی برسیم که هر کس چه برای فعالیت‌ در سطح آکادمیک و چه برای برنامه‌ریزی‌های اجرایی، بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را از مرکز آمار دریافت کند.

 احمدی‌نژاد تصریح کرد: مرکز آمار ایران باید به لحاظ اعتماد و صحت اطلاعات به جایی برسد که حرف آخر را در خصوص آمار و اطلاعات کشور بزند.

 وی همچنین بر پردازش دقیق و درست آمار اخذ شده و انتشار منظم آن تاکید کرد و گفت: انتشار آمار باید به اهداف برنامه‌ریزی کشور معطوف باشد.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با تبریک عید غدیر به ملت ایران و جامعه بشری اظهار کرد: عید غدیر عصاره و حاصل رسالت همه انبیاء و عید بشریت و تمام پیامبران الهی است.

 احمدی‌نژاد افزود: غدیر در حقیقت چراغ و مسیر راهنمای رسیدن انسان‌ها به سعادت و حیات طیبه در این دنیا و قله‌های کمال معنوی در زندگی جاوید است.

 در ابتدای این دیدار رئیس مرکز آمار ایران ضمن ارائه گزارشی از روند سرشماری نفوس و مسکن از حمایت مجموعه اجرایی کشور از این اقدام ملی قدردانی کرد و از تلاش برای رایانه‌ای کردن دریافت آمار و اطلاعات در مراحل بعدی خبر داد.

کد خبر 151182
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز