گروه شهری: پرونده قطع درختان باغ‌قلهک 22 آبان در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید هیچ اغماضی در مالکیت باغ‌قلهک وجود داشته باشد، گفت: قطع درختان باغ‌قلهک یکشنبه در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره رویکرد کمیسیون امنیت ملی در این زمینه تصریح کرد: اساس بحث این است که مالکیت انگلیسی‌ها بر این باغ زیر سؤال است و این موضوع از تخلفی که در زمینه قطع درختان کرده‌اند و شهرداری تهران به‌عنوان شاکی آن را مطرح کرده، جداست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌نظر ما هیچ اغماضی درباره مالکیت باغ‌قلهک نباید وجود داشته باشد.

وی افزود: بازپس‌گیری باغ و قطع درختان هر دو در اولویت قرار دارد و این موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه درباره این موضوع گزارش حقوقی نیز به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه خواهد شد.

داستان همچنان ادامه دارد

از سوی دیگر مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه روند تخریب فضای سبز همچنان در باغ‌قلهک در حال انجام است، گفت: از قوه قضاییه می‌خواهیم هر چه سریع‌تر پرونده باغ‌قلهک و تخریب درختان این مکان را مورد رسیدگی قرار داده و با سفارت انگلیس برخورد لازم به‌عمل آید.

علی محمد مختاری در مورد اقدام دو شب قبل سفارت انگلیس در باغ‌قلهک مبنی بر بیرون بردن مقدار زیادی تنه درخت از این باغ و به‌طور قطع، تخریب درختان در این مکان ضمن ابراز تأسف اظهار کرد: متأسفانه قتل عام خاموش درختان باغ‌قلهک به‌طور پیوسته ادامه دارد.

وی ادامه داد: گزارشی از سوی کارشناسان مبنی بر خارج کردن مقداری تنه درخت و سر شاخه‌ از باغ‌قلهک ارائه شده؛ البته شهرداری تهران به دستور قالیباف چندی پیش در این خصوص از سفارت انگلیس به قوه قضاییه شکایت کرده بود که امیدواریم رسیدگی به پرونده باغ‌قلهک هر چه سریع‌تر به انجام رسد تا شاهد چنین اقداماتی نباشیم.

ضرورت رسیدگی خارج از نوبت قوه‌قضاییه

مشاور شهردار تهران در امور محیط‌ زیست نیز خواستار رسیدگی خارج از نوبت قوه قضاییه به پرونده باغ‌قلهک و قتل‌عام زیست‌محیطی توسط سفارت انگلیس شد و گفت: دو شب قبل سفارت انگلیس با چندین کامیون تنه درختان قطع‌شده باغ‌قلهک را از این مکان خارج کرد.

محمد هادی حیدر‌زاده اضافه کرد: این اقدام نشان‌دهنده تداوم تجاوز زیست‌محیطی انگلیس در خاک ایران است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم دستگاه دیپلماسی تحرک بیشتری در این زمینه از خود نشان دهد و قوه قضاییه نیز که در احقاق حقوق مردم در تلاش شبانه روزی است در زمان کوتاه تری به این مسئله رسیدگی کند، عنوان کرد: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که در پایتختش یک کشور خارجی به تداوم قتل عام زیست‌محیطی بپردازد.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به‌ وجود بیش از 120‌ دفتر و سفارتخانه کشورهای خارجی در تهران عنوان کرد: تمامی این دفاتر و سفارتخانه‌ها با قوانین ایران آشنا بوده و اقدامی برخلاف قانون کشورمان به انجام نرسانده‌اند اما به هر حال با این اقدام ناشایست سفارت انگلیس باید به‌طور جد برخورد شود تا شاهد عبور از قانون توسط دیگر سفارتخانه‌ها در پایتخت نباشیم.

وی در ادامه از قوه قضاییه درخواست کرد هر چه سریع‌تر به این پرونده رسیدگی شود تا این قتل‌عام زیست‌محیطی خاتمه یافته و با سفارت انگلیس نیز برخورد لازم به‌عمل‌ آید.

کد خبر 150997
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز