وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ربودن دیپلمات ایرانی در بغداد را اقدامی تروریستی دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، "سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه 17 بهمن  اظهار داشت: "جلال شرفی" دبیر دوم سفارت ایران در بغداد روز یکشنبه گذشته توسط مجموعه‌ای از عوامل مرتبط با وزارت دفاع که زیر نظر نیروهای آمریکایی در عراق اداره می‌شوند در خیابان عرصات هندیه در مقابل شعبه بانک ملی جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام تروریستی ربوده و به مکان نامعلومی منتقل گردیده است.

سیدمحمدعلی حسینی" تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این اقدام تجاوزکارانه را که مغایر با مقررات و قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌های وین است، شدیدا محکوم می‌کند و از دولت عراق می‌خواهد هر چه سریعتر در مورد آزادی دیپلمات مزبور و مجازات شدید عوامل این اقدام که منافع مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را هدف قرارداده‌است ، اقدام کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه رویکردهای آمریکا در عراق را بسیار ناشیانه و تشنج‌آفرین توصیف کرد و گفت: آمریکاییها با اینگونه طراحی‌ها بطور آشکار تمامی شئونات و مقررات دیپلماتیک را مخدوش می‌نمایند و این امر پیامدهای منفی بر تعاملات و رویه‌های دیپلماتیک در عرصه جهانی خواهد گذارد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات موثق عواملی که دست به این اقدام کاملا تروریستی زده‌اند و تعدادی از آنها نیز دستگیر شده‌اند زیر نظر نیروهای آمریکایی در عراق فعالیت می‌کنند و سوابق اقدامات آنان وجود دارد.

جمهوری اسلامی ایران، نیروهای آمریکایی در عراق را مسوول حفظ جان و سلامتی دیپلمات ایرانی می‌داند و رفتار آنها را در این خصوص بشدت محکوم می‌کند و خواستار آزادی سریع دیپلمات ایرانی است.

کد خبر 15089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز