دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

دکتر اسدالله بادامچیان: ولی‌امرمسلمین روز دوشنبه در دیدار شرکت کنندگان در دومین همایش بزرگداشت ابن‌میثم بحرانی، وحدت دنیای اسلام را هدفی اعلی و دست‌یافتنی دانستند و وظیفه سنگین علما را در این زمینه یادآور شدند.


ایشان تاکید کردند که  اگر این وحدت تحقق یابد پشتیبان دولتهای اسلامی خواهد بود و این دولتها دیگر مجبور نخواهند شد به دلیل ترس و ضعف خود به دامن انگلیس وآمریکا پناه ببرند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در عید سعید غدیر، هشدار دادند که همدستی برخی دولت‌های عربی با آمریکا، علیه ایران اسلامی، در واقع علیه همان دولت‌هاست.

طبق اخبار ، وزیر خارجه آمریکا در سفری که به منطقه خاورمیانه داشته است با برخی از دولت‌های وابسته به آمریکا، مذاکره کرده که با آمریکا در برابر دو خطر که از طرف ایران متوجه آنهاست متحد شوند.

1- خطر ایرانیت که قومیت عربی را تهدید می‌کند و 2- خطر اسلام شیعی که تسنن را تهدید می‌نماید. واقعیت این است که آمریکا، به عنوان سلطه‌گر فرعونی عصر امروز، اسلام خمینی(ره) را ضد سلطه‌گری می‌یابد و آن را محوری برای آزادی و استقلال ملت‌ها می‌داند.

بوش پس از حادثه 11 سپتامبر، به صراحت سخن از جنگ صلیبی به میان آورد. از آن پس، آمریکا در افغانستان، به بهانه طرد طالبان که خود آنها را کمک کرده بود علیه اسلام وارد جنگ شد، و با اشغال افغانستان، در این سال‌ها ملت مسلمان افغانستان را بمباران کرده و خانه و روستا و شهر آنها را ویران ساخته است.

آمریکا  با ترفند طرد صدام و ایجاد دموکراسی، به عراق حمله نظامی کرد و هر روز با ترور و عملیات نظامی مردم مسلمان عراق اعم از شیعه و سنی را در نجف و فلوجه و بغداد و کربلا کشت و می‌کشد.

در لبنان با نشان دادن چراغ سبز به رژیم صهیونیستی و پرداخت هزینه جنگ 33 روزه کوشید حزب‌الله را از سر راه بردارد و چون نتوانست از دولت فعلی لبنان حمایت می‌کنند حمایتی که نتیجه‌ای جز ناکامی ندارد، در فلسطین، با دولت منتخب به جنگ برخاست و آن را محاصره اقتصادی و سیاسی کرد، هر روز از ترورهای فردی و جمعی رژیم صهیونیستی حمایت و از طرف دیگر به محمود عباس کمک نیم میلیارد دلاری می‌کند تا او در برابر حماس تقویت شود.
دشمنی‌های آمریکا با اسلام ناب محمدی و علوی، تازگی ندارد.

آنها 45 سال قبل محمدرضا شاه را اعزام کردند که با پوشش اصلاحات، و رفراندم قلابی، و 6 ماده فریبکارانه، علیه‌ اسلام در ایران اقدام نماید.

و در سال 56 چون دیدند نهضت اسلامی فراگیر شده، نگذاشتند امام در نجف بماند و در سال 57 ژنرال‌ هایزر را با مجوز سرکوب نهضت و کشتار عمومی مردم ایران اعزام کردند که  تمام این توطئه‌ها به شکست انجامید و آمریکا به بن‌بست رسید و رژیم مزدورش در ایران سقوط کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی‌های آمریکا با جمهوری اسلامی ایران نیازی به تکرار ندارد. در سی سال انواع طرحها و توطئه‌ها و تحریم‌ها و حمایت از ضد انقلاب خارجی و داخلی، و بودجه های میلیارد دلاری حمایت از صدام، روی‌آوردن طالبان، طرح محاصره ایران حتی با اشغال کشورهای همسایه آن، نشانگر اقتدار ایران اسلامی است که به خاطر اسلام و اصل ولایت فقیه عادل حاصل شده است وآمریکا را عاجز کرده است.

طبیعی است هر چه نظام جمهوری اسلامی، و انقلاب اسلامی، و خیزش اسلامگرایی قویتر و گسترده‌تر شود، خشم و کینه و دشمنی آمریکا حداقل به همان اندازه افزایش یابد.

آمریکا اکنون به گروه‌های تروریستی متوسل می‌شود. سازش با طالبان و القاعده (به گفته کرزای) مسلح کردن گروهک  پ.ک. ک (به گفته اردوغان)، تحویل گرفتن گروهک تروریستی منافقین و مذاکره با آنها، میداندهی به گروه‌های تروریستی در عراق، باز گذاشتن دست رژیم صهیونیستی در هر جنایت و خیانت، بمباران مسلمانان سومالی، تقویت مجدد گروهک‌های ضدانقلاب ایرانی و معاندان داخلی در ایران نمونه‌های آن هستند.

بالاخره در نهایت عجز از اینکه خود بتواند کاری بکند به دولت‌های وابسته به غرب پیشنهادهایی در رابطه با دفع خطر (فارس‌ها) و (تشیع و تسنن شهادت‌طلب) داده است.

شاید هم احساس خطر می‌کند که این دولت‌ها، در برابر محبوبیت ایران و اسلام، دارند تغییر سیاست می‌دهند و بخواهد آنها را در موضع ضد ایران نگه بدارد. آیا این برنامه  به جایی می‌رسد؟

مسلماً هر توطئه‌ای، ایجاد زحمت می‌کند، اما برگشت این طرح آمریکا، علیه امریکا و سران وابسته به آمریکاست.

ملت‌های مسلمان و آزادیخواه، بخوبی ایران اسلامی را می‌شناسند، اسلام جایگاه خود را در جهان باز کرده و رو به پیشرفت است. نهضت‌های اسلامی منطقه، تلاش دشمنان اسلام برای تفرقه را درک کرده و می‌کنند.

در برابر چند روحانی، که حرف آمریکا را درباره شیعیان امضا کردند، علمای بزرگ شیعه و سنی در جهان اسلام، بر وحدت همه مسلمانان تاکید نمودند. دولت‌ها هم اگر در برابر اسلام و مسلمین بایستند، به سقوط نزدیک می‌شوند.

کد خبر 13455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز