چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر امور درآمد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش 20 درصدی اجاره بهای خوابگاه های دولتی خبر داد.

حسین خراشادی زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به افزایش اجاره بهای خوابگاه های دولتی افزود: امسال اجاره بهای خوابگاه های دولتی به میزان 20 درصد افزایش یافته است ولی خوابگاه های خودگردان افزایش محسوسی نداشته است.

مدیر امور درآمد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه پوشش خوابگاهی وزارت علوم متناسب با آهنگ افزایش دانشجو نیست، اظهار داشت: در زمینه خوابگاه های دانشجویی همواره کمبودهایی را داریم اگر کمبود در این زمینه زیاد نباشد، شرایط به گونه ای نیست که در شان دانشجویان کشور نباشد.

وی به سیاست‌های وزارت علوم و دولت در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: این سیاست‌ها در زمینه توسعه ظرفیت خوابگاهی است و قانون ایجاد، ساخت و یا تکمیل و توسعه خوابگاه های دانشجویی یکی از این سیاست‌ها به شمار می آید و دستورالعمل اجرایی آن اخیرا مصوب شده است.

خراشادی زاده اضافه کرد: براساس این دستورالعمل اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند در راستای ساخت خوابگاه های دانشجویی اقدام کنند این افراد می توانند طرح خود را به یکی از دانشگاه ها عرضه کنند و پس از تایید و تصویب دانشگاه به صندوق رفاه دانشجویی ارسال کنند.

وی از اعطای دو دسته تسهیلات به این افراد خبر داد و خاطرنشان کرد: این تسهیلات شامل زمین با قیمت منطقه ای و وام بانکی با بهره 4 درصد می شود. در این راستا همچنین معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمهوری موافقت کرده است که ما به التفاوت این بهره را تا سقف بهره متعارف بانک‌ها پرداخت خواهد کرد.

مدیر امور درآمد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزان اعتبارات اختصاص داده شده به ایجاد خوابگاه های دانشجویی اشاره کرد و افزود: برای اجرای این قانون 160 میلیارد تومان اعتبار برای سال جاری پیش بینی شده است.

به گفته وی درخواست‌ها به کمیته ای که در صندوق رفاه ایجاد شده است، ارجاع داده می شود و پس از تصمیم گیری و تصویب طرح‌ها، برای اجرا به بانک‌ها و وزارت مسکن معرفی می شوند.

خراشادی زاده همچنین تاکید کرد: این دستورالعمل جهش خوبی برای رفع کمبودهای خوابگاهی است.

کد خبر 150716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز