چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: باشگاه فوتبال آ ث میلان چهارشنبه 2 نوامبر (11 آبان) اعلام کرد آنتونیو کاسانو بازیکن این تیم دچار مشکل مغز ناشی سکته مغزی به علت از اختلال خونرسانی شده است و نیاز به جراحی قلب دارد.

cassano

ه گزارش خبرگزاری فرانسه این باشگاه می‌گوید قرار است کاسانو برای بستن حفره کوچکی در قلبش مورد عمل جراحی قرار گیرد و انتظار می‌رود برای چندین ماه از میدان مسابقات دور باشد.

باشگاه آ ث میلان در بیانیه‌‌اش گفت: "آ ث میلان که با بیمارستان پولی‌کلینیکو در حال مشاوره بوده است، می‌تواند تایید کند که کاسانو دچار مشکل مغزی مربوط به سکته مغزی ناشی از اختلال خون‌رسانی شده است."

"معاینات عصبی و آزمایش‌های با ابزارهای تشخیصی در طول 72 ساعت انجام شد و نشان داد مشکل کوچکی در یک ناحیه مغزی ایجاد شده که آسیب دائمی ایجاد نکرده است.

"علت این عارضه مغزی وجود حفره‌ای میان دهلیز چپ و راست قلب بوده است که تنها با ابزارهای تشخیصی پیچیده قابل تشخیص بود.

"درمان باید به بهبودی سریع وضعیت بالینی او بینجامد که خبر خوبی است.

"این فوتبالیست در روزهای آینده تحت یک عمل جراحی کوچک (برای بستن این دریچه) قرار گیرد و دوره نقاهت پیش از بازگشت او به فعالیت ورزشی چند ماه طول خواهد کشید.

عارضه‌ای که کاسانو دچار آن است ، چندان نادر نیست و معمولا باعث مشکلات درازمدتی نمی‌شود."

این عارضه اساسا یک ناهنجاری قلبی است که در آن حفره کوچکی میان دهلیز چپ و راست وجود دارد و در نتیجه خون بین این دو محفظه قلبی که در شرایط معمول به هم راه ندارند، جریان پیدا می‌کند؛ این جریان متلاطم ممکن است لخته شدن خون بینجامد.

کاسانو 29 ساله، بازیکن خط حمله تیم آ ث میلان و تیم ملی ایتالیا در ساعات اولیه صبح یکشنبه پس از پیروزی 3 بر 2 تیمش بر تیم رم، هنگامی که به شهر میلان باز می‌گشت، دچار اختلال تکلم و حرکت شد و در بیمارستان پولی‌کلینیکوی این شهر بستری شد.

مدیر عامل باشگاه آ ث میلان، آدریانون گالیانی، سعی کرد نگرانی‌ها درباره اینکه این بیماری ممکن است به معنای پایان دوره بازی فوتبال کاسانو باشد را برطرف کند.

او گفت: "آنتونیو وضعیت خوبی دارد، حالش خوب است. من دکتر نیستم، اما در بیانیه ما همه مسائل شرح داده شده است.

"این مشکل از طریق جراحی قلب برطرف خواهد شد و بعد نیاز به یک دوره نقاهت چند ماهه وجود دارد تا فدراسیون فوتبال ایتالیا به او برای بازگشت به بازی‌ها چراغ سبز بدهد.

"آنتونیو الان هم مثل سابق جوک می‌گوید، دلش برای فوتبال تنگ شده است، او به من گفت احساس ناامیدی می‌کند زیرا در فرم مناسبی بود و خوب بازی می‌کرد، و من به او گفتم آرامشش را حفظ کند، زیرا مقامش برای میلان محفوظ است."

کاسانو که در ماه ژانویه امسال از تیم سامپدوریا به میلان پیوست، بازیکنی کلیدی در خط حمله این تیم بوده است و تا به حال در 9 بازی این تیم دو گل زده و شش پاس گل داده است.

کد خبر 150209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز