گروه حوادث: یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های قاچاق کشور به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان از سوی پلیس استان کردستان کشف و ضبط شد.

کامیون

در جریان عملیات کشف این محموله، رئیس پلیس استان کردستان با بیان این خبر گفت: بررسی‌های اطلاعاتی پلیس برای شناسایی این محموله از 2‌ماه پیش شروع شد.سردار محسن حسن‌خانی ادامه داد: در آن زمان ماموران با دریافت گزارش‌های مردمی در جریان فعالیت یک باند بزرگ قرار گرفتند که بعد از انتقال محموله‌های قاچاق به یکی از روستاهای اطراف سنندج، آنها را در انبارها دپو کرده و به مرور زمان به شهرهای مرکزی مخصوصا تهران انتقال می‌دادند. وی تصریح کرد: با ایجاد ایستگاه‌های بازرسی، زیر نظر گرفتن خودروهای مشکوک به حمل کالای قاچاق و کمین کردن در محورهای آلوده استان، ماموران سرنخ‌هایی از این باند به دست آوردند و در ادامه موفق شدند محل دپوی محموله بزرگ قاچاق را شناسایی کنند.

سردار حسن خانی افزود: قاچاقچیان که به خاطر حضور گسترده پلیس در جاده‌ها موفق نشده بودند محموله بزرگ را به شهرهای مرکزی منتقل کنند در انتظار فرصتی مناسب برای انجام این کار بودند اما پیش از آن، عملیات ضربتی پلیس شروع شد و ماموران با ورود به انبارهای مختلفی که در روستای مورد نظر بود، 48‌کامیون کالای قاچاق در این انبارها کشف کردند. وی با اشاره به حضور 1500 نیروی اجرایی استان در این عملیات خاطرنشان کرد: این محموله بزرگ شامل سیگار، پارچه، لاستیک خودرو، لوازم برقی و سوخت بود که کشف آن در یک عملیات در استان کردستان سابقه نداشت و اگرچه هنوز ارزیابی‌ها درخصوص میزان و ارزش کالای قاچاق کشف شده ادامه دارد اما به‌نظر می‌رسد ارزش این محموله بیش از 10‌میلیارد تومان باشد.

کد خبر 150207
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز