یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران گفت: 20 میلیارد نخ سیگار در سال گذشته در کشور قاچاق شد.

سیگار قاچاق

به گزارش ایسنا مصطفی کربلایی در جمع خبرنگاران خراسان شمالی بیان کرد: کشفیات دخانیات در سال 89 نسبت به سال 88، حدود 44 درصد افزایش یافت.

 وی ادامه داد: در سال جاری نیز با توجه به تمهیداتی که از سوی دولت در خصوص متعادل سازی حقوقی عوارض گمرکی واردات سیگار و همچنین افزایش تولیدات مشارکتی و همگام شدن همه سازمان‌ها برای مبارزه با قاچاق کالای دخانی صورت گرفته است، به نوعی فضا برای عرضه کالاهای رسمی آماده تر شد و به دنبال آن در هشت ماهه امسال با کاهش کشفیات روبرو شدیم.

 کربلایی افزود: این موضوع از طرفی ما را امیدوار کرد که کالای وارداتی رسمی، جایگزین کالای قاچاق شده و از طرفی نگران کننده بود از این جهت که مبارزه ما روزمره شده و شگرد فروش و عرضه کالای دخانی قاچاق تغییر کرده است.

 وی اضافه کرد: با سیگارهایی که از طریق قاچاق وارد کشور می شود به شدت برخورد خواهد شد.

 کربلایی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 40 درصد از میزان مصرف کالای دخانی از طریق قاچاق بوده است ادامه داد: هدف ما بر این است که در سال جاری، با کنترل قاچاق کالای دخانی این عدد را به مرز20 درصد نزدیک کنیم.

 کربلایی گفت: در سال گذشته 20 میلیارد نخ سیگار در سطح کشور قاچاق شده که از این میزان 52 درصد را استان‌های غربی به خود اختصاص داده‌اند.

 وی افزود: برآورد مصرف ما در سال 89، 62 میلیارد نخ سیگار بوده که از این میزان 20 میلیارد نخ به صورت قاچاق وارد شده است.

 کربلایی همچنین بیان کرد: براساس آمار بهداشت جهانی در سال 2005 آمار مصرف سرانه هر نفر در دنیا 1.2 نخ سیگار است.

 وی اظهار کرد: خراسان شمالی نیز از جهت استعمال و همچنین قاچاق کالای دخانی از وضعیت مطلوبی در سطح کشور برخوردار است و در این استان قاچاق کالا کنترل شده و موضوع استعمال نیز نگران کننده نیست.

کد خبر 153522
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز