همشهری آنلاین: رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این‌که آمریکایی‌ها سوریه را به اجرای مدل لیبی علیه آن‌ها تهدید می‌کنند به خاطر این است که آمریکایی‌ها می‌خواهند سوریه را به موضع پایین‌تری بکشانند نه این‌که واقعا می‌توانند الگوی لیبی را در سوریه پیاده کنند.

سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاهی با عنوان «هجوم پنهان» در جمع خبرنگاران، سوریه را خط مقدم مقابله با اشغالگران قدس دانست و تاکید کرد: اگر جبهه مقابله با رژیم اشغالگر قدس را بشکند، همه مسلمانان شورش خواهند کرد و در این صورت نه آمریکایی باقی می‌ماند و نه رژیم صهیونیستی.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: نظام حاکم بر سوریه نظامی است که با اسرائیل سازش نکرده و به عنوان خط مقدم مقابله با اشغالگران قدس پشت سر فلسطین ایستاده است و در ضمن مختصات نظام سوریه با دیکتاتورهایی نظیر مصر، یمن، عربستان و لیبی متفاوت است. اگر به طرف مقابل این جریانات هم نگاه کنیم می‌بینیم که در نهضت‌های بیداری اسلامی، مردم در مقابل دیکتاتورها هستند ولی مقابل حکومت سوریه، آمریکا، خانم کلینتون و اسرائیل قرار دارند و متاسفانه ترکیه هم فریب آمریکایی‌ها را خورده است. خوشبختانه آقای بشار اسد تصمیم گرفته است که تغییرات اساسی در درون کشور ایجاد کند و مردم هم فوج فوج از او حمایت می‌کنند.

وی همچنین با بیان این‌که «رژیم صهیونیستی بازنده اصلی بیداری اسلامی در منطقه و نهضت اشغال وال‌استریت است» تصریح کرد: صهیونیسم یک مکتب جعلی و ضد ادیان الهی و حتی ضد یهودیت است که همانند خنجری بر پهلوی مسلمانان وارد کردند تا مسلمانان را گرفتار و نفت و معادن منطقه را غارت کنند ولی امروز که مردم بیدار شده‌اند، ضرورت مصرف اسرائیل برای غرب کاهش می‌یابد و در آینده نزدیک رژیم صهیونیستی نه تنها جهان اسلام را در برابر خواهد دید بلکه غرب نفتخوار و پول‌پرست را پشت خود نخواهد داشت.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به برخی تهدیدهای نظامی علیه ایران نیز اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران علاوه بر این رژیم، خود آمریکا را نیز دچار خسارت‌های جدی خواهد کرد و فعلا برای حفظ ظاهر است که این موضع را حفظ می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما تهدید با احتمال کم را نیز قطعی تلقی می‌کنیم و بر همین اساس نیروهای مسلح ایران در کمال آمادگی هستند و تجهیزات آن‌ها نیز برای مقابله آماده است. ما آمادگی داریم که هر نوع اشتباه دشمن را به گونه‌ای پاسخ دهیم که انگشتان‌شان را به دندان بگزند.

وی همچنین با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه ایران خاطرنشان کرد: تا وقتی در بشریت فطرت وجود دارد پیام انقلاب اسلامی می‌تواند آزادی‌بخش و روشنگر باشد. دشمنان یک شبکه جهانی در تمام جهان به راه انداخته‌اند تا تبلیغ کنند که ایران یک کشور پیشرفته نیست و ناامنی و فقر در آن وجود دارد به همین دلیل است که وقتی از بدبختی مردم در گوشه‌ای از کشور فیلم تهیه می‌شود در خارج از کشور به آن فیلم‌ها جایزه می‌دهند. راه‌حل آخر آن‌ها این است که مکتب اسلام ناب را نابود کنند و برای این مساله، جنگ نرم مطرح شده است.

فیروزآبادی با بیان این‌که «جنگ نرم در همه ابعاد زندگی ما وجود دارد» تاکید کرد: ضرورت دارد که مردم ما همانطور که در جنگ سخت در برابر دشمن ایستادگی کردند، در جنگ نرم نیز در مقابل دشمن بایستند. همانطور که جنگ سخت نیاز به آموزش نظامی دارد برای مقابله با جنگ نرم نیز باید آموزش‌های لازم داده شود. مردم سربازان جنگ نرم و طلبه‌ها و دانشجویان نیز افسران جنگ نرم هستند و همچنین نخبگان و اساتید نیز فرماندهان عرصه جنگ نرم محسوب می‌شوند که باید به مردم بیاموزند تا در برابر نفوذ جنگ نرم آماده و مجهز باشند.

 

کد خبر 150177
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز