همشهری آنلاین: عضوکمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت:‌ روند آسیب‌ها اجتماعی در جامعه ما اعم از مسائل طلاق، کودکان کار، کارتن خوابی، معتادان و... رو به رشد است.

 مرتض طلایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمار اعلام شده در خصوص آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: به طور طبیعی معاونت اجتماعی فرهنگی و به طور مشخص سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی زمانی که قصد فعالیت‌ در برنامه‌های مصوب را دارد می‌بایست اطلاعات و آمار لازم را در آن مورد داشته باشد و اینگونه نیست که آنان بدون داشتن اطلاعات دست به اقدامی بزند.

 طلایی با بیان اینکه شهرداری به عنوان ضابط شورای شهر سیاست‌های این شورا را اعمال می‌کند، افزود: یکی از نیازها و اصول مجموعه مدیریت شهری، شورا و شهرداری برای برنامه‌ریزی داشتن اطلاعات در تمامی زمینه‌ها از جمله بحث آسیب‌های اجتماعی است.

 وی با بیان اینکه حوزه آسیب‌های اجتماعی مسئولیت مستقیم ما نیست، گفت: ما بخشی از این موضوع را دنبال می‌کنیم و دستگاه‌های متعددی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کند.

 به گفته طلایی، تا زمانی که شورا برآورد درستی از تعداد افراد معتاد، بیکار، کودکان کار و غیره نداشته باشد قطعا نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

 طلایی با اشاره به مصوبه هفته گذشته شورای شهر درمورد طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود:‌ اگر این سند را عملی کنیم بدون شک گام موثری در پیشگیری و مهار آسیب‌های اجتماعی برخواهیم داشت.

 این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت گرمخانه عمومی در سطح شهر اظهار کرد:‌ شورای شهر حتما بر گرمخانه‌های عمومی نظارت دارد ضمن اینکه همکاری بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف ازجمله رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی یک سیاست است.

 عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه نظارت و کنترل به گونه‌ای باید باشد که بخش خصوصی در گرمخانه‌ها به درستی عمل کند، اظهار کرد: رسانه‌ها باید در صورت رویارویی به نکات و مواردی که دال بر کوتاهی در این بخش است، آن را به شورای شهر یادآوری کنند.

 طلایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ساماندهی گرمخانه‌ها بر عهده سازمان رفاه است، خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تیم‌های نظارتی متشکل از کارشناسان به عنوان ناظران خود در اجرای مصوبه‌ها و برنامه‌های سال داریم.

 طلایی افزود:‌اگر نیازی برای افزایش تعداد گرمخانه‌ها احساس شود تعداد آن را افزایش می‌دهیم اما تاکنون این تعداد بیشتر نشده است.

 وی در بخش دیگری از سخنانش درباره تمهیدات شورای شهر برای تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت:‌سیاست کلی ما این است که شهرداری به صورت عادلانه برای انجام تبلیغات در انتخابات عمل کند. به علاوه اینکه از شهرداری هم خواستیم حداکثر تلاش خود را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات داشته باشد.

 طلایی تصریح کرد: اینکه سهم نامزدها و گروه‌های سیاسی از فضای تبلیغات محیطی چقدر باشد را هم اکنون در شورا کارشناسی می‌کنیم.

کد خبر 150085
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز