همشهری آنلاین: علی مطهری در حاشیه هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: اگر هیات رییسه مجلس سوال از رییس‌جمهور را به طور رسمی به جریان بیندازد استعفای خود را پس می‌گیریم اما اگر چنین اراده‌ای در کار وجود نداشته باشد همچنان بر روی این قضیه اصرار دارم.

وی با بیان اینکه ظاهرا هیات رییسه مجلس به جریان انداختن سوال از رییس‌جمهور را اعلام کرده است در عین حال در خصوص روند قانونی سوال از رییس‌جمهور تصریح کرد: روند این گونه است که سوال‌های نمایندگان به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه شده و پس از یک هفته از طرح سوالات،‌ نماینده رییس‌جمهور باید در کمیسیون‌ها حضور پیدا کرده و توضیحات خود را ارائه دهد.

وی گفت: اگر همچنان یک چهارم نمایندگان قانع نشده باشند تا یک ماه پس از آن رییس‌جمهور باید در صحن علنی مجلس حضور یافته و توضیحات خود را ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با مفید ارزیابی کردن طرح سوال از رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: این اقدام باعث تفاهم بیشتر دولت و مجلس می‌شود و در کل به نفع نظام خواهد بود و اینقدر که این موضوع را حاد جلوه می دهند نیست.

مطهری در پایان با بیان اینکه طرح سوال از رییس‌جمهور تنها یک گفت‌وگویی است که مردم آن را می‌شنوند و در مورد آن قضاوت می‌کنند تاکید کرد که طرح سوال از رییس‌جمهور در مجموع می‌تواند به نفع نظام و مردم باشد.

 

کد خبر 149964
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز