همشهری آنلاین: در صورتی که امضاهای جدید برای طرح سئوال از رئیس جمهور در نظر گرفته شود و سئوال از رئیس جمهور به جریان بیافتد من تا چهارشنبه برای تصمیم گیری در رابطه با استعفای خود صبر می‌کنم.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس طی تذکر آئین نامه ای گفت: طبق ماده ۹۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای استعفا یک هفته وقت لازم نیست بلکه استعفا باید در دستور کار هفته بعدی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، انصاری ادامه داد: الزامی در رابطه با گذشت یک هفته یا هفت روز وجود ندارد بنابر این رئیس مجلس شورای اسلامی می‌تواند استعفای جناب مطهری را چهارشنبه هفته جاری مطرح کند.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: اگر نظر جناب مطهری و نمایندگان این است که استعفای ایشان در دستور کار روزهای آینده مجلس قرار بگیرد اشکالی ندارد.

علی لاریجانی همچنین نظر مطهری را خواستار شد که علی مطهری درخصوص مطرح شدن استعفایش گفت: اگر هیئت رئیسه با اضافه شدن امضاهای طرح سئوال از رئیس جمهور این طرح را به جریان می‌اندازد من استعفایم را پس می‌گیرم، اما در صورتی که این احتمال وجود ندارد همین امروز مجلس شورای اسلامی استعفای من را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده تهران درمجلس یادآور شد: در صورتی که امضاهای جدید برای طرح سئوال از رئیس جمهور در نظر گرفته شود و سئوال از رئیس جمهور به جریان بیافتد من تا چهارشنبه برای تصمیم گیری در رابطه با استعفای خود صبر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز خطاب به مطهری گفت بنده رجال الغیب نیستم.

لاریجانی ادامه داد: دوستان می‌توانند امضا‌هایش را اضافه یا کم کنند، آقای مطهری هم می‌‌تواند خودش تصمیم گیری کند که استعفایش امروز مطرح شود یا چهارشنبه.

 

دستور هفتگی مجلس حق نمایندگان را ضایع می‌کند 

 نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی طبق ماده ۱۰۲ تنظیم نمی‌شود گفت: وقتی بنده نمی‌دانم که استعفای آقای مطهری در چه روزی مطرح می‌شود نمی‌توانم در دفاع از ایشان ثبت نام و صحبت کنم.

احمد توکلی صبح امروز در تذکری به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی که از سوی هیات رییسه اعلام می‌شود به قدری پر حجم است که به اندازه یک ماه بیشتر در آن دستور وجود دارد.

نماینده تهران افزود: این گونه تنظیم دستور جلسات هفتگی حقوق نمایندگان را ضایع می‌کند، به عنوان مثال وقتی بنده نمی‌دانم که استعفای آقای مطهری در چه روزی مطرح می‌شود نمی‌توانم در دفاع از ایشان ثبت نام و صحبت کنم.

توکلی اظهارداشت: در ۱۰۰ سال تاریخ قانون‌گذاری چنین دستور جلسات هفتگی سابقه نداشته است. شما دستور هفتگی را در ۱۳ صفحه درج می‌کنید و در پایان صفحات طرح سئوال، استیضاح و استعفا را مطرح می‌کنید بعد هم این موارد به ترتیب بررسی نمی‌شود.

رییس مجلس در پاسخ به این تذکر توکلی گفت: مطلبتان را فرمودید.

علی لاریجانی افزود: دستورات بازگشتی از شورای نگهبان را نمی‌دانیم چه میزان زمان می‌برد. در ضمن برای استعفا یک هفته وقت است و باید در دستور قرار بگیرد و ما نمی‌توانیم آن را در دستور نگذاریم.

گزارش شکایت نمایندگان از رئیس جمهور بلاتکلیف است

نماینده یزد و صدوق به بلاتکلیف ماندن گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره ۴ مورد شکایت نمایندگان از تخلفات رئیس جمهور واکنش نشان داد.

علی اکبراولیا با استناد به ماده ۲۳۳ آئین نامه داخلی گفت: آقای لاریجانی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره شکایت جمعی از نمایندگان از رئیس‌جمهور، بعد از تغییرات ناگهانی که در آن ایجاد شد همچنان بلاتکلیف است و باید آماده شود.

علی لاریجانی در پاسخ به اولیا گفت: آقای باهنر با کمیسیون اصل ۹۰ صحبت‌های لازم را کرده و این مسئله پیگیری شده است و به محض تکمیل شدن سریعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تجمع کارگران کشت و صنعت کارون در مقابل مجلس

جمعی از کارگران کشت و صنعت کارون در فضایی آرام و مسالمت آمیز با همراهی نیروی انتظامی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

یکی از این تحصن کنندگان درباره علت حضورشان در بهارستان گفت: متاسفانه نزدیک به ۶ ماه است که شرکت کشت و صنعت کارون حقوق ما را پرداخت نکرده است و امروز تجمع کردیم تا صدای خود را به نمایندگان برسانیم.

این تحصن کننده تاکید کرد: از سال ۶۵ تا امروز هم که در کارخانه کشت و صنعت کارون فعالیت می‌کنم، سابقه‌ای برایمان ثبت نشده است و این یکی دیگر از موارد اعتراضی است.

کد خبر 149833
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز