سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتیجه یک ارزیابی بین‌المللی نشان داده است اشخاصی که چند نوبت در هفته ماهی می‌خورند، کمتر با خطر سکته مغزی مواجه می‌شوند.

آیا خوردن ماهی خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد؟

به گزارش ایسنا، «سوزانا لارسون» و «نیکولا اورسینی» دو کارشناس قلب و عروق در انستیتو «کارولینسکای» سوئد با انتشار مقاله جدیدی در مجله «سکته» تاکید کردند که اسیدهای چرب امگا - 3 موجود در روغن ماهی به دلیل تاثیرات مثبتی که روی فشارخون و کلسترول دارند، خطر احتمال سکته مغزی را کاهش می‌دهند.

به گزارش رویترز، این یافته حاصل بازبینی و ارزیابی روی 15 مطالعه قبلی است که در آمریکا، اروپا، ژاپن و چین انجام گرفته‌اند. در این مطالعات از شرکت‌کنندگان پرسیده شده که در هفته چند نوبت ماهی مصرف می‌کنند. این افراد طی چهار تا 30 سال بعد، تحت نظر بودند تا معلوم شود کدام یک از آنها در این مدت سکته مغزی کردند.

بنابراین گزارش، دکتر داریوش مظفریان از متخصصان همه‌گیرشناسی در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در این مطالعه خاطرنشان کرد: ماهی حاوی مواد مغذی مفید از جمله چربی‌های امگا - 3 است که این تاثیر مثبت را توجیه می‌کنند. انجمن قلب آمریکا نیز مصرف حداقل دو نوبت ماهی‌ چرب را در هفته توصیه می‌کند.

کد خبر 149414
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز