یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کودکان با عادات غذایی بد متولد نمی‌شوند بلکه والدین آنها را با این شرایط بار می‌آورند.

کودکان با عادات غذایی بد متولد نمی‌شوند

به گزارش سلامت نیوز، انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر اعلام کرد: والدین باید به خاطر داشته باشند که اگر کودک گاهی اوقات علاقه به خوردن غذا نشان نمی‌دهد احتمال دارد که این امری طبیعی و ناشی از کاهش موقتی اشتهای او باشد.

بنابراین گزارش،‌ برای ترغیب کودک به غذا خوردن باید غذای او را متنوع، خوشرنگ، خوشبو و به صورت اشتها آور تهیه کرده و زمان غذا خوردن را برای او دلپذیر و لذت بخش کرد.

بر اساس این گزارش، والدین اکثر کودکانی که خوب غذا نمی‌خورند و بهانه گیری می کنند، نمی‌دانند که کودک آنان در حال تغییرات عادات غذایی در طول زندگی خود هستند و این والدین معمولا با فشار، کودک خود را وادار به غذا خوردن می‌کنند یا با شوخی، ادا و حقه غذا را داخل دهان او می‌گذارند که این اعمال سبب می‌شود کودک نسبت به غذا خوردن مقاومت کند و در سال‌های بعد هم دچار مشکلات بیشتر شود.

این گزارش می‌افزاید، مواد غذایی نه تنها از نظر کمیت و کیفیت باید کامل و مناسب باشد بلکه شرایط محیطی که کودک در آن تغذیه می‌شود نیز از نظر روانی مساعد و مطلوب باشد تا کودک از خوردن غذا لذت برده و به آن تمایل نشان دهد.

بر اساس اعلام انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر، به کودک نباید به زور غذا داد و محیط باید آرام باشد و حواس و توجه‌اش به موضوع دیگری جلب نشود همچنین اگر کودک غذایی را دوست نداشت نباید آن را از برنامه غذایی حذف کرد بلکه می‌توان با تغییراتی و در فرصتی دیگر، آن را امتحان کرد.

more آشنایی با نکاتی تغذیه‌ای برای کودکان ایرادگیر

گفتنی است:‌ به دلیل این که مغز فعال و پویای کودک آماده دریافت همه پیام‌های محیط زندگی و اطرافیان است عادات خوب غذایی هم باید از سنین پایین به کودک آموزش داده شود.

کد خبر 149198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز