همشهری‌آنلاین: مدیر عامل موسسه مشعر بعثه مقام معظم رهبری گفت: همه برنامه‌ها در موسم حج تمتع امسال منطبق با آنچه که پیش‌بینی شده بود، با دقت و در نهایت آرامش و اطمینان در حال اجرا و انجام است و تا این لحظه با برخورد خوب و پسندیده کشور میزبان، امور به خوبی پیش می‌رود

دکتر حشمت الله قنبری همدانی در گفتگو با خبرنگاران در تشریح برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در موسم حج افزود:

بعثه مقام معظم رهبری در چهارچوب رهنمودهای رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی با شعار محوری وحدت، بیداری و مسئولیت اسلامی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی دقیقی را معمول داشته تا در موسم حج که نقطه تمرکز و محل ظهور عظمت و شوکت امت اسلامی است، همراه و خدمتگزار حجاج ایرانی باشد.

وی افزود: با لطف و مدد الهی روح وحدت و یکدلی و عمل مسئولانه در تمامی زوایای حج بر زائران و خادمان سرزمین وحی حکم‌فرماست. شب‌های مدینه و مکه با عطر حضور حاجیان مسلمان حال و هوای دیگری دارد، و هر زائری می‌تواند وحدت و عظمت و اخلاص را از این حضور دریافت کند.

دسن

more  حج در نگاه امام خمینی(ره) / حج و سلامت / گذر از سنگ به معنا / اینجا همه تمناست / حج؛ تمرین رفتار با امام(ع) است / آشنایی با بعثت پیامبر(ص)دیدار در بقیع / نشانه‌های روشن / تن سپار به موج بلا / این همه مردم خدا / بازار دل‌های شکسته / آشنایی با توصیه‌هایی در مورد سفر حج / آشنایی با روز عرفه / آشنایی با مسجد النبى (ص) - مدینه / آشنایی با بیت‌الحرامآشنایی با روز مباهله / آشنایی با عید سعید غدیرخم / آشنایی با عید سعید قربان / آشنایی با عید سعید فطر /

دسن

مدیر عامل موسسه مشعر افزود: نماینده ولی فقیه و همکاران وی در بعثه و سازمان حج و زیارت بدون وقفه برای عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به حجاج در تلاش هستند و محصول این اقدامات این بوده است که در قدم اول تمامی حجاج ایرانی اعم از شیعه و سنی با آرامش و بدون دغدغه به جذب فیض از برکات این سرزمین نورانی مشغول هستند و در قدم دوم زائران، در پیوند با اقیانوس با شکوه امت اسلامی نمونه‌ای از اخلاق و رفتار اسلامی با سایر مسلمانان خود را مهیای برگزاری حج ناب اسلامی می‌کنند.

قنبری اظهار داشت: دعای کمیل همانند سالیان گذشته در بین‌الحرمین مدینه برگزار شد و اصولاً در فرایند برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری هیچ تغییری به وجود نیامده، ضمن اینکه روح تفاهم و همکاری میان مسئولان حج جمهوری اسلامی و کشور میزبان فضای بسیار امیدوارکننده‌ای را پدید آورده است.

وی ادامه داد: امروز در خصوص برگزاری حج و اعمال عبادی درک مشترک خوب و مناسبی میان ما وجود دارد. تنها نگرانی این است که بعضی از صاحبان قلم و خواص جامعه بدون دریافت دقیق از وضع موجود حج با اظهارات عجولانه موجب پیدایی سوء تفاهم شوند و برای دست‌اندرکاران حج زحمت ایجاد کنند. در حج سالجاری حدود یکصد هزار حاجی ایرانی به منظور اقامه حج و عبادت در سرزمین‌های مقدس مکه و مدینه در کشور عربستان حضور دارند و به عنوان نمایندگان شایسته ملت بزرگ ایران در تبعیت از ولی امر خود جلوه‌ای زیبا از عبادتگری و حج‌گزاری هستند.

وی با یادآوری این نکته که سزاوار است مسائل مربوط به حج و حاجیان ایرانی و متن و حواشی حج از مسئولان ذیربط پرسیده شود، گفت: اظهار نظر در رابطه با برنامه‌های حج و حجاج و برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری از سوی افراد غیر مسئول نه موضع نظام است و نه دارای اعتبار قانونی و شرعی؛ لذا ارباب و اصحاب رسانه بهتر است ترتیبی اتخاذ کنند که از انعکاس سخنان غیرمسئولانه و التهاب آفرین خودداری کنند.

کد خبر 149058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز