همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا دیدار ویکتور یانکوویچ رییس جمهوری اوکراین را که قرار بود اواخر هفته جاری از بروکسل پایتخت بلژیک صورت گیرد، لغو کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه از کی یف پایتخت اوکراین گزارش کرد اقدام اتحادیه اروپا آشکارا واکنشی به حکم دادگاه این کشور علیه یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق این کشور است.

رییس جمهوری اوکراین قرار بود پنجشنبه آینده با هرمان ون رامپی رییس اتحادیه اروپا و خوزه مانوئل بارسو رئیس کمیسیون این اتحادیه در بلژیک دیدار کند.

‏هیئت اعزامی اتحادیه اروپا که در کی یف به سر می برد با اعلام لغو این دیدار عنوان داشت سفر رییس جمهوری اوکراین به بروکسل به زمانی دیگر موکول شد.

برپایه این گزارش هفته گذشته، به دلیل رای صادره دادگاه اوکراین در محکوم نمودن تیموشنکو به هفت سال زندان، روابط بین بروکسل و کی یف دچار تنش شد. صدور این رای ازسوی اتحادیه اروپا و آمریکا با انتقاد شدید همراه شده است.

نخست وزیر سابق اوکراین از سوی دادگاه متهم به سو استفاده از قدرت در زمان زمامداری در این کشور شد.

بنابراین گزارش هیئت اتحادیه اروپا ضمن اعلام لغو این سفر عنوان داشت باید شرایط سازنده برای حصول پیشرفت در روابط دو جانبه بوجود آید و از اینرو این دیدار به زمانی دیگر موکول شده است.

کد خبر 148821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز